3dsmax ta blur verme
3dsmax ta blur verme
3dsmaxte bir nesneye nasıl blur efekti verebilirim?
Cvp
z-depth ile gayet gerçekçi olabilir.İnce ayrıntı istiyorsan forumlarda ara geçenlerde görmüştüm.
Kolay gelsin
Cvp
z depth nasıl ulaşabilirim
Cvp
Sağ object properties-e girip object blur yahut cismini görüntülediğin kameranın ayarlarında multipass effects (yanlış hatırlıyor olabilirim)-motionblur seçenekleri ile yapabilirsin. Tabi render edilecek cisim hareketliyse.
Z-depth pass render alarak da mümkün elbette.
Z-depth almak için, render seçeneklerinde render elements başlığı altında add-z-depth ile eklenebilir.
Z-depth objeleirn sahne içindeki uzaklığını gösteren gri tonlamalı bir resimdir.
Daha sonra photroshop gibi bir programlar ile z depth ile sahnedeki nesneler uzaklaştıkça artan oranda blur efekti sağlanabilir.
Cvp
image motion blur veya object motion blur olmak üzere temelde 2 blur sistemi vardır max de... Nesne veya nesneleri sağ klikleyince properties e girin. Sağ altta blur bölümünü görürsünüz.
Bunun dışında "Depth of field" denilen özellikte vardır. Yani alan derinliği. Kameranın odaklandığı nesneler net odak dışında kalanlar blur lu görünüz. Kameranın parametrelerinde bulabilirsiniz...
Saygılarımla,
Ergin Abi
Cvp
Rendering/effect menüsünde "blur" aracı ile, istediğiniz ojeye veya sahnenin tamamına blur verebilirsiniz. Tek kare render yapacaksanız ve sahnenizde hareket , alan derinliği gibi ayarlarınız yoksa bu render sonrası "post efekti" işinizi görecektir. Neye blur vereceğiniz "object ID" veya "Material ID" ile belirleyebildiğinizden, sadece bir kaç objeye veya sadece bir materyal tipini kapladığınız tüm objelere bu efekt uygulanabilir.
Cvp
saol emreşan bende bunu arıyordum
Cvp
ir de herhangi bir nesneyi hareket ettirirken diğer nesnelere yapışamsını istiyorum yani sonradan birbirlerine hizalama yapmamak için bunun için ne yapmalıyım
Cvp
ir de herhangi bir nesneyi hareket ettirirken diğer nesnelere yapışamsını istiyorum yani sonradan birbirlerine hizalama yapmamak için bunun için ne yapmalıyım
Cvp
ir de herhangi bir nesneyi hareket ettirirken diğer nesnelere yapışamsını istiyorum yani sonradan birbirlerine hizalama yapmamak için bunun için ne yapmalıyım