loftu anime etmek yada başka bir yol
loftu anime etmek yada başka bir yol
Dün çok ilginç bir durumla karşılaştım, birkaç senedir 3dsmax kullanıyorum çizim ve animasyonlarda kullanıyorum, ama şimdiye kadar bildiğimi sandığım bir şeyin öyle olamayacağını farkettim, bayağı düşünmeme rağmen nasıl yapacağımı bulamadım, önce loftu anime edersem yapabileceğimi düşündüm ama olmadı, extrude along spline ı denedim o da olmadı, slice de işe yaramıyor, şimdi elimde bir fillet verilmiş çerçeve var, bu çerçevenin kesiti de filletli dikdörtgen, bu çerçeve animasyonlu bir şekilde bir kısımdan görünmeye başlayacak yavaş yavaş açılarak tamamı oluşacak, yani erafını dönüyormuş gibi, kapalı bir çizginin çizilmesinin animate edildiğini düşünün.
Cvp
Loft seçili iken modify kısmına gir. en aşağıda deformations bölümü var. Scale seçeneğini açarak kontrol noktaları ekleyebilir ve bu noktalara animasyon verebilirsin.
Cvp
evet hocam onu denedim ama istediğim olmadı scale yapılarak küçülen kısın içce bir çizgi şeklinde renderde görünüyor tamamen kaybolmuyor.
Cvp
[url]http://s1.dosya.tc/loft.rar.html[/url]
işini görür mü bilmiyorum, yada istediğin şey bu mudur?
Cvp
eet cem bunu denedim galiba en uygunu bu olacak biriki istenmeyen durum oluşuyor ama onlarıda hallettmek gerekecek mesela ilerleyen kesit smooth sorunundan garip bir görüntü oluşturuyor, extrud along spline ın extrude amountu anime edilseydi çok iyi olacaktı, ilgin için teşekkür ederim.
Cvp
[url]http://s1.dosya.tc/extrude2.zip.html[/url]
yazı yazmayla ilgili bir başlıkta vardı yine aynı yöntemler,
buda path deform extrude ikilisinin kombinasyonu ile , bu yöntemde lofttaki baş ve sondaki dediğin bozulmalar olmuyor,
ama segmentler daha oynar şekilde,
senin isteğin için sanırım bu daha uygun.
Cvp
[url]http://s1.dosya.tc/boolean.rar.html[/url]
Mindsteak, bu yolladığım dosyada başka bir yöntem,
booleandan faydalanarak yaptım, en sağlıklısıda bu gibi gözüküyor, daha sonra işine yarayabilecek arkadaşlar olursa diye kısa bir açıklama yapayım,
A nesnesi ve B nesnesi oluşturuyoruz,
A(ornek dosyada kırmızı renkli nesne) nesnesi oluşturmak istediğimiz nesne olsun,
B (ornek dosyada beyaz renkli nesne) nesnesi animasyon verilen nesnemiz olsun
B nesnesine animasyonu tersten veriyoruz, yani başta %100 iken
animasyon sonunda %0 hale gelecek şekilde
daha sonra A nesnemize boolean uygulayıp çıkarılacak nesne olarak B nesnesini seçiyoruz, ve üstteki yöntemlerden daha etkili bir sonuç elde ediyoruz.Belki ileride birilerinin işine yarayabilir.
Cvp
saüol cem güzel yöntem bunu kullandım.