Arazi modelleme ve kaplama

Arazi modelleme ve kaplama

MuratSisman

Kuzenimin projesi için zigana dağını modellemem gerekiyor. Heigh-map olayını arcview denilen programdan export yaparak aldım. Ağaçlandırma işleminide forest diye bir plug-in ile hallediyorum. Kaplama da standart yollardan. Bu tip arazi modelleme ile ilgili plug-in veya tutorial biliyormusunuz?
Birde eş yükseldi eğrilerini Max´e import ettim, terrain ile bu eşyükseltileri birleştirip shape yapabiliyorum ama eşyükselti sayısı oldukça fazla, bunun kısa yolu varmıdır acaba ?

Kalın sağlıcakla...

2004-09-29 17:58:19

Re:Arazi modelleme ve kaplama

yourmajesty

curios labs adli firmanın bryce diye bir programı var. sadece arazi modellemek ve kaplamak için yaratılmış program. çıktıları ise neredeyse gerçek! ve en güzeli 3ds formatında max e import edebilirsin...

2004-03-05 00:49:02

Re:Arazi modelleme ve kaplama

Çaylak

bryice da sadece daglari import edebildim nnaisl diger nesneleri importedebilirim max´e?

2004-09-29 17:58:19

Cvp

yahoo

Arkadaşlar Merhaba

Modelleme ve Tasarım konusunda çok yeniyim ancak bir araziyi ve bu arazi üzerindeki yolu modellemem gerekiyo. Arazi üzerindeki girinti ve çıkıntılar çok önemli değil önemli olan yoldu ve ben yolun koordinatlarına göre 3 boyutlu çizimini AutoCAD´de çizgi halinde yaptım. Ama yol görünümü yok. Bu araziyi ve özellikle de yolu modellememde yardımcı olursanız çok memnun olurum. Mail adresim [email protected]

Yardımlarınızı rica ederim, çalışmalarınızda kolay gelsin...

2008-02-29 11:22:53

Cvp

dolu

Yolu autocad ile ayrı bir katmanda kapalı spline olarak çizerseniz, maxe import ettiğinizde, ayrı katman olarak çizdiğin spline a extrude modifier uygularsan yolun ortaya çıkar. daha sonrada kaplamasını yaparsın.

2008-02-29 13:52:07

Cvp

nik

eğer uzak ve yüksek noktalardan görünümler elde edecekseniz özellikle kuşbakışı ve yol yada arazi şeridi içinde ideal line ile izohipsleri çizin daha sonra yüksekliklerini verin ve tüm izohipsleri seçtikten sonra compound object kısmında terrain düğmesine basın arazimiz kabataslak hazır modify kısmanda renk ayarlarını yapabilirsiniz eğer hatlar çok keskin ise yine modify içersinde modifierlist/turbosmooth uygulayabilirsiniz dikkat bunun değerini yükseltirseniz bilgisayarınız zorlanabilir. ağaçlarda görünsün isterseniz forestlite kullanablirsiniz artık size kalmış ayrıca eğer sahne modellemsi yapıyorsanız ve arazi içinde yada arazinin sınırlarına değen parlayan su şelale olabilir gölet olabilir akarsular olabilir(bump reflection uygulanmış) animasyonları var ise ve render olarak mentalray seçmiş iseniz ışığı çok yükek tutmamanızı tavsiye ederim yoksa suyun dağa yakın olan kısımları verdiğiniz renkten daha açıkbirrenk ve daha yakın kısımları arazi renginden etkilenmiş olabiliyor suyu plane olarak düşünün derinlik yok yani tabi derinlik verildiğinde daha farklı durumlar olacaktır

2008-02-29 17:31:13

Cvp

yahoo

Arkadaşlar yardımlarınız için çok sağ olun. Gerçekten de dediklerinizi uygulayarak bişeyler çıkardım. Ama tam olarak istediğime ulaşamadım. Arazi görüntüsünü google earth´ten aldım ve bu arazi üzerindeki yolu modellemeye çalışıyorum. Yolu ayrı bir katmanda mı yapmalıyım? Ayrıca extrude ettiğimde terrain olarak kullanamıyorum. Yolu truevision´da kullanabilmem için heightmap´ini çıkarmam lazım. Bu yüzden 3ds max ile modellemeye çalıştım. Max´te modellemeden heightmap oluşturmam da mümkün mü? Yardımcı olursanız çok memnun olurum...

2008-03-05 15:29:33