self illumination

self illumination

modX

slm

Bir nesnenin kendinden kırmızı ışık yaymasını istiyorum. Self illumination denedim ancak istediğim ışığı elde edemiyorum. Yani daha fazla aydınlatmasını istiyorum çevresini. Çevresindeki panele kırmızı ışığın vurmasını ve böylecede panelin bir kısmının bu ışık sayesinde aydınlanmasını istiyorum. Bunun için ne yapmalıyım yada sizin tavsiye edeceğiniz bir yöntem varmı?


[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/9bmdyLdg6.jpg[/img]

2008-12-31 12:41:00

Cvp

emreşan

her render motorunun bu işlem için farklı yöntemleri var. hangi render motorunu kullanıyorsunuz?

2008-12-31 12:45:08

Cvp

modX

max9 ve vray 1.5 kullanıyorum.

2008-12-31 13:05:15

Cvp

Seke

Sanırım default render motorunu kullanıyorsunuz self illuminationu kullandığınıza göre.Vray kullanıyor olsaydınız vrayligtmtl ile rahatlıkla yapardınız ama standartta yapabileceğiniz en iyi şey şu.environment penceresinde effectste lens effects diyip glow ekleyin bu normalde ışığa atanır ama bizim kaplamaya atamamız gerekiyor bu yüzden hazırladığınız self illuminationlı kaplamaya material id channeldan herhangi bir id verip effects penceresinde glow efektinin optionsına gelerek material id kutucuğunu tiklemeniz ve kaplamaya atadığınız idyi burayada atamanız gerekir.Bu hazırladığınız kaplamanın ışık yaymasını sağlar.Ancak vrayde bu işlem çok daha basit ve etkilidir.


:) yeni gördüm Material editör vraylightmtl derseniz ve indirect illuminationı açarsanız birazda kurcalama ile istediğiniz sonuca ulaşırsınız.

2008-12-31 13:12:57

Cvp

blue_ashk

Emre hocam müsadenle : ozaman vraylight metarial kullanman gerekli. :)

2008-12-31 13:13:07

Cvp

modX

self illumination derken yani kendi kendine ışık vermesi manasında söylemek istemiştim. Sizin söylediğiniz 1. yöntemi de denedim ama olmadı. Hatta bir tane plugin indirdim neon adında onda bile bi başarı sağlayamadım. Sorun maxin ışık ayarlarındamı yoksa?

2008-12-31 13:25:27

Cvp

emreşan

finalRender, MentalRay, Maxwell olsa cevap verebilirdim ama vray ile nasıl yapılıyor bilemiyorum malesef.

2008-12-31 13:54:40

Cvp

icdeadpeople

http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/neonlight/index3.html
üstteki linkte bir ders var oradaki ayarları ve anlatımı takip edebilirsiniz,
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/TR1y7KcgT.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/VXeC8xfrt.gif[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/2h49HA942.gif[/img]
1 nolu örnek vray light kullanılarak, 2 ve 3 noludada vraylightmtl kullanılarak yapılmıştır.(ışık kaynağı olarak vray light kullanılarak neon ışık taklit edilmiştir, gizli aydınlatmalarda kullanılabilinir.)
2numaralı örnekte malzeme bir slindire atanmıştır,
Vraylightmtl kullanırken render´ı low yada very low olarak alırsanız örneklemeler eksik kalacak ve sorunlu bölgeler oluşacaktır, medium daha iyi neticeler verecektir(irradiance map için geçerli)
daha parlak ve canlılık için vray light ile yapılan bölümde multipier değerini, vraylightmtl de ise color değerini arttırmanız yeterli olacaktır.

2008-12-31 17:15:55

Cvp

modX

çok saolun arkadaşlar yardımlarınız sayesinde sorun çözülmüştür

2008-12-31 18:41:24