bipede path izletmek???
bipede path izletmek???
merhaba,
riglenmiş bir karaktere hazır bip dosyası atıyorum...mesela koşma hareketini yapıyor..fakat hep düz bir doğrultuda oluyor...bir line çizip karakterin koşarken yada yürürken bunu izlemesini sağlıyabilir miyiz?
bir de bu hazır bip dosyaları ard arda eklenebiliyor mu?
teşekkürler...
Cvp
tam emin değilim ama şu yolu bi dene.Line ile krakterin izlemsini istediğin yolu ciz ardından krakterin sec ve constraint>path komutu uygula,gerçi işe yararmı bilmiyorum ama ben kamerayı bir yol üzerine hareket etirmek için bu tekniği kullanıyorum.Çalışırsa benimde haberim olsun:)))
İyi çalışmalar
Cvp
Hazır .bip dosyalarını arka arkaya eklemek için motion flow ya da motion mixer i kullanabilirsiniz. Eğer birbirini sorunsuzca takip eden bir dizi hareket dosyasını arka arkaya oynatacaksanız motion flow daha pratik bir kullanıma sahip. Fakat bu hareketler arasında geçişler tanımlamanız gerekiyorsa motion mixer daha detaylı bir bölüm olduğundan daha çok işinizi görecektir. Burada tıpki bir sound editor programındaki gibi farklı trackler üzerinde çalışarak bipedin (kendinizin tanımlayabileceği) farklı uzuv ya da kemik gruplarına farklı .bip dosyalarından hareket aktarabilir, bu dosyaları kesip biçebilir ve istediğiniz gibi birbirine ekleyebilir ayrıca aralarına transition (geçiş) ekleyebilirsiniz.
Mevcut bir hareketi bir yolu takip edecek hale getirmek için çok başarılı bir yöntem olmasa da şunu deneyebilirsiniz: .bip dosyasını karaktere yüklerken footstep extraction modunu açın. Böylece yapılan harekete ağit ayak izleri ortayaçıkacaktır. Daha sonra footstep kipinde istediğiniz footstepleri seçip taşıyabilir ya da bend uygulayarak bir dönme hareketi verebilirsiniz.
Eğer ingilizce biliyorsanız Max in help dosyalarında anlattığım araçların nasıl kullanılacakları güzelce açıklanmış. Onları okuyabilirsiniz.
Kısıtlı bilgimle ancak bu kadar yanıt verebiliyorum, umarım yardımcı olabilmişimdir.
Kolay gelsin...
Cvp
Teşekkürler arkonder benide aydınlatmış oldun.
Cvp
arkadaşlar teşekkür ederim.
motion mixer kapsamlı ve detaylı bir özellik..çözmek için zaman ayırmak lazım.
ama biped menu de motion flow mode diye bir kısım var çok daha kolay bir şekilde iki yada daha fazla bip i birbirine ekliyebiliyoruz.
yönverme konusunda alperin söylediği gibi ayak izlerini değiştirmek en mantıklısı görünüyor...constraint işe yaramadı malesef...
fakat bunun ayak izleriyle uğraşmadan bir path e atanarak yapılabiliyor olması gerekir...neyse bulursam paylaşırım...
Cvp
Motion mixer üzerine eğilmenizi tavsiye ederim, öğrenmek için harcayacağınız zamanı özellikleriyle hızla geri kazandıracaktır :)
Kolay gelsin...
Cvp
haklısın...motion mixer çok daha geniş seçenekler sunuyor...motion flow mode sadece ard arda ekliyor...
Cvp
point cache kullanarak karakter yolu takib eder.
Point Cache + Delegate + Crowd kullanırsan birden fazla karakter (50-100 vb.) hem birbirlerine çarpmaz hemde yolu takib ederler.
örnek:
[url]http://www.4dizayn.com.tr/bippath.mov[/url]
[url]http://www.4dizayn.com.tr/bippath.zip[/url]
yada character studio yu iyi biyiorsan motion flow mode + Delegate + Crowd la yapay zeka olayına gir.
Re:Cvp
[quote=45775] Yazan: Erkan
point cache kullanarak karakter yolu takib eder.
Point Cache + Delegate + Crowd kullanırsan birden fazla karakter (50-100 vb.) hem birbirlerine çarpmaz hemde yolu takib ederler.
örnek:
[url]http://www.4dizayn.com.tr/bippath.mov[/url]
[url]http://www.4dizayn.com.tr/bippath.zip[/url]
yada character studio yu iyi biyiorsan motion flow mode + Delegate + Crowd la yapay zeka olayına gir.[/quote]
sağol usta güzel bilgilendirme.
Cvp
Uzun zamandır biped kullanmıyorum ama şu yontemle yapıyorduk biz.
Motion capture kullanıyorsan;
pathi oluştur. Bir dumy oluştur.
Bipedin merkez bip i ni sec dumy e linkle dumyi path the contraint ile line a bagla
pathi takip edecektir.
Footstep kullanıyorsan ayak izlerinin yonunu bend ile degiştirebilirsin.
Bip hareketlerini arka arkaya motion flow ya da motion mixer ile dizebilirsin. Fakat mixer daha kontrolludur.
Mixerde layere tıkla;
add layer track above i sec
layer genileyecek ve iki gecis cizgisi gelecektir. Bip motion file i cagır. gelince ikincisini yine sag tusla load file den cagır.
İkincisi geldiginde arada bir gecis olusacak.
O gecise optimize dediginde en uygun yerinden birleşim yapacak. Edit diyerek ayralamalar yapabilirsin. Standart 10 kare optimizasyonu dusurebilir yada artırabilirsin.
En son olarak, apartman işleri ile meşgulsen bipede devam et. Karakter animasyon işleri yapacagım diyorsan bipedden uzak dur.
Selamlar. :)