animasyon yapımında kullanılan yöntemler hakkında
animasyon yapımında kullanılan yöntemler hakkında
Arkadaşlar merhaba.. 3d dünyasında animasyon konusuna yeni katılan bu kardeşinizede yardımlarınızı esirgemeyeceğinizi düşünerek bir sorum olucak..
Anladığım kadarıyla 3 yöntemle animasyon yapabiliyoruz.. Yanlışım varsa düzeltin lütfen..
1. Auto Key Ekleme 2. TrackView 3. Motion Mixer
Ama benim kafama takılan nokta şu.. Bir karakter düşünün.. Hem yürüyecek, hem konuşacak, hem mimikleri olucak (göz kırpıcak vs.) bunların herbirini ayrı ayrı yöntemlerlemi yapmak gerekiyor.. Yani atıyorum, göz kırpmayı motion mixer ile yürümeyi Auto Key ile konuşmayı Trackview ile yapmak gibi..
Bu konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim.. Herkese şimdiden teşekkür ederim..
Cvp
Ergin Abi Duymasın.
Re:Cvp
[quote=44521] Yazan: MindSteaK
Ergin Abi Duymasın.[/quote]
Ergin Abinin duymasında hiçbir mahsur yok... Hatta duymasınıda isterim... Sanırım Adam akıllı yol gösteren, işi ciddiye alan, paylaşmayı ve öğretmeyi seven tek insan burda o.. Yorumlarını çok beğeniyorum.. Uzun yazılarınıda zevkle okuyorum.. "Ergin Abi duymasın" diye bir cevap yerine yol göstermek bilgiyi paylaşmak çok daha mantıklı olurdu sanırım..
Ben öğrenmeye çalışıyorum.. Neredeyse sitedeki bütün videoları dersleri tek tek izliyorum okuyorum.. Okuduklarımı pekiştirmek için tekrar tekrar okuyorumki bir şeyler öğrenebileyim diye...
Çizim grafik 3d gönül işidir kanaatimce.. Hadi bunuda öğreneyim.. kenarda bulunsun.. gün gelir lazım olur denecek tarzda birşey diildir... Ve ben bu yolda ilerlemek... Bir Ergin Abi olmak ve bu sitede de 1 tane değil 10 larca Ergin Abi görmek isterim..
Sorulan soru ne kadar komik olursa olsun...... Ne kadar anlamsız basit saçma olursa olsun, her sorunun bir cevabı vardır... Ve ben yanlışlarımla, yanlış sorularımla doğruyu bulmaya çalışıyorum...
3 kelimelik cevabın için sonsuz teşekkürler.. Başarılarının devamını dilerim!....
Cvp
[url]http://www.tr3d.com/dersler-3d_Studio_Max-animasyon[/url]
Animasyon
Ergin Abi Duydu... :)
Sevgili Dostlar,
Bu foruma Daha fazla zaman ayırmak istiyorum ama günde 24 saat yetmiyor. Şu anda Dubai de yapılan Bir Ada nın Mimari Görselleştirmesi bir tarafta, Bir saat Firmasının Reklamı bir tarafta, diğer tarafta bir Meyve suyunun Reklamlarını hazırlıyorum. Aradaki ufak işleri saymıyorum bile. Herneyse bu kadar meşguliyet arasında bir de Bilişim Eğitim Dershanelerinde Eğitmenlik yapıyorum. Bi kaç sene önce "özel istek üzerine" girdiğim AutoDesk Sınavını Kazanarak Yetkili Eğitmen Ünvanını taşımaya başladım ama Eğitim vermeye 95 de BYTE Türkiye dergisinde (daha sonra PC World, Magazin felan) o zaman isminin Tutorial olduğunu bilmediğim yazılar yazarak girmiştim. Hayatım boyunca öğrendiğim tecrübeleri ulaşabildiğim kişilerle paylaşmaya çalışıyorum. Dershaneden 6 ayda kazandığım parayı 3-5 günde reklamdan kazandığımı söylesem herhalde eğitime verdiğim önem ortaya çıkar.
Herneyse, Soru ilginç ve çok geniş. "Bir karakter düşünün.. Hem yürüyecek, hem konuşacak, hem mimikleri olucak (göz kırpıcak vs.) bunların herbirini ayrı ayrı yöntemlerlemi yapmak gerekiyor" demişsin. Bunların hepsini "Biped+Bone+Physique" yardımıyla Motion menüsünden halledersin aslında. diğer taraftan Animasyon, dediğin gibi Key ekleme ile yapılır aslında. Klasik Animasyonda (şu anda Flash ta aynı isimle de var) "Tween-er" denilen sistem, Senin Tanımladığın Keylerin arasında yer alan karelerin çizilmesi veya hesaplanmasını Programın üstlenmesini sağlar. Motion menüsünden Nesnelerin Transform (move+rotate+scale) bilgilerine çeşitli kısıtlamalar veya tanımlamalar yapabilirsin ki, aynını Track viewden de ulaşabilirsin. Track view de dope sheet ve Curve Editör yardımı ile 2 farklı tarz ama aynı mantık ile hareketlerinin akışkanlığı, ivmeleri veya verdiğin kısıtlamalara (constrain)göre özellikleri ile oynarsın. Motion Mixer, yaptığın çeşitli animasyon hareketlerini (clip) birleştirmene ve tıpkı bir montaj progamında olduğu gibi yumuşak geçişler yapmana yarar. Biped da bunun karşılığı "Motion Flow Mode" olarak tanımlanabilir. Mimik konusunda bone veya morf olmak üzere 2 seçeneğin var. (1)Ya daha önce hazırladığın modeller arasında Morf ayarlarına, (2)ya da surat nesnenin çeşitli bölgelerine atadığın bone lara key tanımlarsın. Surat ta kullandığın bone ları Physique ve Skin modifayırları sayesinde vücut iskeletine bağlıyabilirsin. vs vs vs...
Bu konu böyle uzar gider. İnanılmaz geniş bir konudur. Sen sadece duyduğun konuları sormuşsun. Ama Henüz duymadığın o kadar çok konu var ki... Sorunun hedefi çok geniş yani ve MindSteak in uyarısına bence kulak ver :)
Max de ayrıca Simulasyonlar vardır. Tanım olarak her ne kadar animasyon sayılmasa da Max bünyesinde local simulasyonlarla (yerçekimi, rüzgar, kumaş vs) animasyonuna katkıda bulunabilirsin...
Yaz yaz bitmez sevgili Degethe. Çook geniş bir soru. Bence biraz denemeler yap ve animasyon üzerinde biraz "piş" Böylece hedefi daha dar sorular sorabilir ve sana dokunacak yardımlarımızın ıska geçmesini engelleyebilirsin. Ama kıssa-dan hisse: ana soruna cevap verdim, diğer taraftan saydığın animatif özelliklerden hangisi kolay geliyorsa önce ona giriş derim. Ama öncelikle Bir bilardo masası yap. 3 tane top koy ve key tanımlamasıyla "Sayı" almaya çalış. Ardından eğer gerçekçi bir hareketi başaramıyorsan ":)" Bezier denilen matematikçiyi bi araştır. Line çiz, alt-nesnelerinde, vertex lere gir. Herhangi bir vertex i sağ klikle. Çıkan sağ-tuş-mouse menüsünün sol tarafında vertex in 4 halinin bulunduğunu fark edeceksin. Beziere almadan önce smooth a getir. Smooth ta iken seçili olan vertex ini komşu vertexlere olan mesafesini değiştir. Yani move ile hareket ettir. Vertex´inin komşu segmentlerinin eğrilerinin değiştiğini göreceksin. Aha da "Hareket Eğrisi" :) Gerçek hayatta karşılığı, Bir köşeyi önce yürüyerek dön, sonra koşarak dönemeye çalış. Koşarken doğal olarak belli bir eğride koşmak zorunda kaldığını göreceksin. Bu eğrileri istersen Curve editörde bulabilirsin. Bu yazı da 6 ay devam eder... :(
Vakit yüzünden sorularınızı daha kısıtlı bekliyorum sevgili Degetthe... Animasyon Kursu 6-7 ay sürüyor benim sınıfta. Hem de yoğunlaştırılmış kurs verdiğim halde. Ve sen tek bir soru ile cevap bekliyon :) Şaka :)
Son olarak Animasyon bilgisinden Modelleme dahi yapılabileceğini söylesem!!! Tepkin ne olur merak ediyorum... :)
İstanbuldaysan Beşiktaşa bi uğra. Bi Çayımı iç...Gerekirse bi derse gir. Animasyon Çok geniş bir konu. Beni daha iyi anlayacaksın sevgili dostum...
Saygılarımla,
Ergin "Abi" TEZER
Autodesk Authorized Trainer
Bilişim Eğitim Dershaneleri
Cvp
Ergin abi msn kullanıyormusun bende eğitmenlik yaptım mikrosis ve cgparkta hatta bilişimdede yapacaktım ama kısmet olmadı msn kullanıyorsan verebilirmisin insan insana lazım biliyorsun saygılarımla.
Cvp
Ergin Abi´ye kulak verin, ne dediyse doğrudur. Pişman olmazsınız...
Re:Cvp
[quote=44542] Yazan: kalem|kagit|kahve
Ergin Abi´ye kulak verin, ne dediyse doğrudur. Pişman olmazsınız...[/quote]
Kesinlikle haklısın.. Kulak ardı edilecek sözler değil..
Ergin Abi.. Sonsuz teşekkürler.. İlk fırsatta uğramaya çalışacağım.. Yürüyecek çok yolumuz var.. Yardımlarını esirgemediğin ve ciddiye aldığın için tekrar tekrar teşekkür ederim..
Cvp
Sağol Ergin abi bilgiler çok güzel ve aydınlatıcı tekrar tekrar teşekkür ederim keşke önceden Beşiktaştaki mim..k kursuna gitmeseydimde sizin dersaneye gelseydim daha güzel şeyler öğrenebilirdim:)
Cvp
Ergin abimize çok çok teşekkürler...iyi çalışmalar...