UnwrapUVW ve Kaplama Sorunu

UnwrapUVW ve Kaplama Sorunu

iletisimnet

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/e995SlwyI.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/r65b0A6vY.jpg[/img]

Slm dostlar.Herşey yukarıda gözüktüğü gibi.Kaplama haritasını UWV Map kullanmadan çıkarabildim.Fakat kaydettiğim deneme dosyasını photoshop gibi programlarda düzenledikten sonra modele atadığımda render simsiyah çıkıyor.Sitede,diğer sitelerin tutoriallerinde araştırdım.Bulamadım bu lanet şeyi.UVW Map atamadım.Gördüğüm tutoriallerde de atamıyorlardı.Sebep ne olabilir?
yukarıda deneme amaçlı alınan Uw map diffuse kanalına verilerek model üzerinde gösterilmek istendiğinde de simsiyah çıkıyor.Ne yaparsam yapayım simsiyah.Renderi hiç sormayın zaten simsiyah.
Ekran kartı problemi olsa render çıktısında gözükmesi gerekir.
Nerde yanlışlık yapıyoruz.İllla UWV MAp modifierini kullanmamız şartmı?
Gördüğüm tutorialllerde bu modifieri kullanmadan kaplama yapılabiliyordu.
Yardımlarınızı bekliyorum.Çıldırmak üzereyim.

2008-11-14 13:49:57

Cvp

dedestratus

Render görüntüsünü koyarsanız daha kolay anlaşılır.
UVW Map atamanıza gerek yok zaten Unwrap kullanmışsınız.
Siyah çıkması ışık ayarlarınızla ilgili olabilir belki sahnede ışık yoktur?
2009 kullanmadığım için bildiklerim bu kadar.

2008-11-14 23:51:44

Cvp

iletisimnet

Kimse de böyle problem çıkmıyor anlaşılan.Yapmış olduğum denemelerde de UWV Map modifierini de denedim.Dururm yine aynı.Yok mu şu hadiseyi tam anlatacak olan.Yapılan tutorialler hep eksik anlatılıyor.En önemli hadise atlanıyor galiba.

2008-11-15 18:30:42

Cvp

iletisimnet

Bari ben devam edeyim ve başıma gelenler ile sizleri bilgilendireyim.Yine UWV MAP KULLANMADAN 3DS Max 2008 de yaptığım denemelerde hiç bir sorunla karşılaşmadım.Uvw map kullanmaya bile gerek olmadığını gayet açık bir şekilde görüyoruz.Her şey muntazam Hiç bir sorun çıkmıyor.3D Studio Max 2009 Disayn kullanıp da bu sorunla karşılaşıp çözebilenler varsa burada bu sorunu nasıl çözdüklerini söylerlerse çok iyi olur.
Bu arada kullandığım sistem biraz eski olsa da tüm işlerimi görmekte.
Ekran kartım HD 2600 Pro 256 MB 256Bit

Maalesef şimdilik 3DS Max 2008 kullanmaya devam ediyorum.

2008-11-16 00:48:26

Cvp

iletisimnet

Aynı şekilde 3DSMAx2009 demosunda da yaptığım denemede bir türlü real olarak kaplamaları gösteremedik.Ekran kartı problemi olduğunu düşlünsek de son renderde gözükmesi gerekir teorik olarak.

Ayrıca Net de ilginç bir şey de buldum.Linkden bakabilirsiniz.
http://area.autodesk.com/index.php/forums/viewthread/17058/#84725

2008-11-16 03:38:34

Cvp

dracul

Bu problem size özel olsa gerek böyle bir problem ile karşılaşmadım.Özeldende cevap verdim diger arkadaşlar sizin probleminizle yanlış yönlenmesinler diye buradanda yazma geregi duydum.Egerki tüm 2009 larda böyle bir problem olsa hiç kimse render alamazdı herhalde.Sizde yazılımsal olarak bir problem çıkmış olsa gerek.Probleminizi autodeske atar iseniz size yardımcı olur destek ekibi.

2008-11-16 12:32:55

Sorun Çözüldü :)

iletisimnet

Evet galiba sorun bende.Kendime özgü bir çözüm buldum.Baktım çalışma güme gidecek.Max2008 de bir silindire ölesine unwrap map uyguladım bi kaplama attım.Wievport da gösterdim.Çalışmayı kaydedip Max 2009 da açtığımda bir sorun olmadığını gördüm.Merge komutu ile sahnemi geri çağırdım.Bi baktım olay düzeldi.Şu an çalışmama bu şekilde devam ediyorum.Başına bu tür bir sorun gelen olursa bu topikten faydalanabilir heralde.O da milyonda bir olur.Zaten o Milyonda bir olan kişi de benim heralde :)

2008-11-16 12:44:29

Cvp

dedestratus

Max bu. Daha çooook merge kullanırız :)

2008-11-17 19:04:27

Cvp

mokambo

ekran kartları ve bilgisayar konfigirasyonu ve sürücülere göre değişen bir şey var.
max de yüzeylerin bir yüzü görünmez bunu biliyoruz ama dediğim gibi kartlara göre bazen şeffaf bazen de siyah görünürler..( makineye göre değişir)

bu durumda sizin modeliniz de yüzeyler ters olabilirmi gibi düşündüm..
modele normal modifiyeri uygulamayı denediniz mi..

belki alakası yoktur ama aklıma geldi yazdım, bilgi açısından faydası olsun..

2008-11-18 01:15:49

İlginiz için sağolun

iletisimnet

Teşekkürler Mokombo.Sorunu zaten hallettik.Benim modelleme ve teknikleri ile bi problemim yok zaten.Normallerin ters düz olması falan..Keşke sorunlarım onlar olsa.Dedğim gibi max 2008 de bir silindire unwrap modifierini uyguladım kaplama haritasını çıkarıp öylesine atadım.Viewportdan gözükecek bi şekilde ayarlayıp o şekilde kaydettim.Max 2009 ile sahneyi silindirli sahneyi açtım.Baktım sorun yok.Herşey normal.Merge komutu ile asıl çalışmam olan tüm sahneyi bu dosyaya çağırdım.Herşey düzeldi.Artık sorun kalmadı şimdilik.Şu n kaplama çalışmalarım hala sürmekte.

2008-11-19 23:30:19