3dsmaxe ilk girişte grafik ayarı, software-open gl-direct 3d hangisi ?

3dsmaxe ilk girişte grafik ayarı, software-open gl-direct 3d hangisi ?

OnuuR

3dsmaxi ilk kurduğum zaman karşıma ekranla ilgili birşey cıkıyor software-open gl-direct 3d var hangisini seçmeliyim benim ekran kartım geforce 9600m gt 512mb...

2008-10-30 23:31:36

Cvp

sezenanimation

birçok kullanıcı software tercih eder.......ben opengl taraftarıyım....aradaki farkı anlayabilmek aslında bana göre çok güç...ama open gl destekli ekran kartlarında renkler felan konusunda daha yapıcı renderlar almak mümkün olur...kart kaldırıyorsa opengl tavsiye ederim

2008-10-31 00:39:49

Cvp

DARK_Lord

Sayin Halil ilker SEZEN
Render ciktilarinin kalitesi realizmi veya her seyinin ekran karti ile bi alakasi yok diye biliyorum olayin matematiksel hesaplarla alakasi var diye biliyorum yani evrensel ayarlar hangi bilgisayarda ne ayar giriyorsaniz ayni render ciktisini aliyor olmaniz gerekiyor mantik olarak
bu bilgi yalnis mi
bildigim kadariyla sahnede onizleme icin grafik driver larinin onemi var...
bi yerde yalnis bi bilgiye mi sahibim acaba aydinlatirsaniz sevinirim.... :D)

2008-10-31 00:46:37

Cvp

Seke

Opengl software yada directx olması ekran kartı ve ekranda nasıl gözükceği ile ilgili ayarlardır.MAx ekranı bir oyun ekranıdır yani oyunun ekrana yansıtılma mantığıyla hemen hemen aynıdır.Bu yüzden sadece maxi kullanırken faydasını görürsünüz.
Rendera hiçbir katkısı yoktur.

2008-10-31 07:51:58

Re:Cvp

johonwayni

[quote=44132] Yazan: Tiridix Studios

birçok kullanıcı software tercih eder.......ben opengl taraftarıyım....aradaki farkı anlayabilmek aslında bana göre çok güç...ama open gl destekli ekran kartlarında renkler felan konusunda daha yapıcı renderlar almak mümkün olur...kart kaldırıyorsa opengl tavsiye ederim[/quote]

Arkadaşın dedigi real time render tarzı C4d de de enhanced open gl var mesela Gölgeleri yansımaları kırılmaları görerek Final render e en yakın sonucu Zaten ekranda görürsünüz

Tabi gerçek renderimize kattıgı bir hız kalite yok Sadece önizleme diye biliriz...

2008-10-31 08:51:19

Cvp

kalimba

Sofware tercih edilmesinin bence iki nedeni olabilir: birincisi, seçim sırasında ilk başta olduğu için programı ilk açmış birisinin tercih etmesi; ikincisi, ekran kartının işlevinin azalması sonucunda mecburen seçilmek zorunda kalınması. Kartın için en iyi seçim Direct3D. OpenGL desteklemeyen ekran kartı şu anda zaten yok. Direct3d´de kimi zaman karşılaşılan sorunların çözümü OpenGL API kullanmak şeklinde oluyor. 3dsmax görünüş penceresi hızlandırmaları ve yenilikleri çoğunlukla Direct3d üzerine. Diğer API´lere göre bazen 10, bazen 100 kat hızlı; seçim, gösterim, kaydırma vs. artıları var.

İyi çalışmalar.

2008-10-31 10:16:09

Cvp

sezenanimation

yani aslında bende teknik detayını tam bilmiyorum açıkcası ama....yıllardır 3 ünüde kullandım...en rahat olan openGL şaşmayın bencede

2008-11-01 18:34:38

Cvp

Elchin

benim bildiyim kadariyla eger viewportta chalishirken kasilmalar oluyorsa direct3d-de deyil opengl sechilmeli, yani opengl hizli ve kalitesiz, ama direct3d ise kaliteli ama hizi dushuk.
Ne ise benim sorum vardi, iyi konu achilmishken yazayim.
Windows Xp ile vidalashtim Windows Vista 32 bit Ultimate-e gechish yaptim ve chok beyendim, bildiyiniz kadariyla Vista direcx10 la geliyor ama ben 3dsmax-da direct3d de sechtim sonra orada directx 9 sechili ama direct x 10 kapali sechemiyorum nedendir acaba, direct x 10 neden kapali nasil onu secherim, bu arada VGA bende gigabyte 512 128 bit 7600gs:) ama VGA ile bir alakasi olmadigini da biliyorum.

2008-11-03 09:27:11

Cvp

manq01

7600gs diyerek sorunun cevabını vermiş oldun...nvıdıa serilerinde 8x00 ati lerde 2x00 üzeri destekliyor directx10 nu...

opengl ağır sahnelerde daha rahat çalışma olanağı sunduğu kesin.çalışma sahnemin daha net algılanmasından çok(ki çokda farkeden bi şey yok), benim sahnedeki hareket kabiliyetimin daha önemli olduğunu düşünüyorum...

2008-11-03 12:24:22