boolean sorunu
boolean sorunu
http://img523.imageshack.us/my.php?image=asdfsdfve8.jpg
Cvp
yeşil nesne tek parçamı modelledin
yoksa alt ve üst kısmı ayrı ayrı yapıp mı birleştirdin.
vertexleri kaynaştırmadıysan bu sorun olmuş olabilir.
Cvp
İki nesnenin birinde bir poligon hatası var zannedersem bu bir anahtar yuvası.
Bunu en baştan spline ile halledebilirsin linkte verdiğim resimdeki gibi spline ile çizimini gerçekleştir ve attach yaptıktan sonra extrude uygula.
http://img376.imageshack.us/my.php?image=splinejt5.jpg
Re:Cvp
[quote=44038] Yazan: cuneytbnd
yeşil nesne tek parçamı modelledin
yoksa alt ve üst kısmı ayrı ayrı yapıp mı birleştirdin.
vertexleri kaynaştırmadıysan bu sorun olmuş olabilir.[/quote]
yeşil nesneyi spline ile yapıp extrude yaptım.sonrasında editable polye çevirdim.poligon kısmında element i seçtikten sonra yeşil nesnenin hepsini seçmiyor,4 te 1 lik kısımlarını seçiyor,bunun nedeni sanırım spline tekniğinde 4 noktadan olusan yüzeylerin olması ve extrude için hepsini kapalı olması şartı.yeşil nesneyi 4 ayrı spline ile yapıp atach yaptım birbirlerine fuse yapıp kaynattım.create line ile çizdiğim zaman extrude yapınca ortası boş oluyor yani sadece çizgilere kalınlık veriyor.. tek yolu bu sanırsam.ksıacası iki objede editable poly ve iki nesnenede hata oldugunu düşünmüyorum :/
Re:Cvp
[quote=44039] Yazan: hanifisari
İki nesnenin birinde bir poligon hatası var zannedersem bu bir anahtar yuvası.
Bunu en baştan spline ile halledebilirsin linkte verdiğim resimdeki gibi spline ile çizimini gerçekleştir ve attach yaptıktan sonra extrude uygula.
http://img376.imageshack.us/my.php?image=splinejt5.jpg[/quote]
teşekkür ederim bu dediğinizi sizin gösterdiğiniz teknikle yapabilirim gerçekten zaten bunun farkındayım.belki kolay belkide zor bir yöntem ancak bu karşılaştıgım hataya mantıklı bir çözüm getirmek istediğim için sordum.
Cvp
booleanın düzgün işlememesini nedeni ;editable poly´e çevirdiğim line+extrude objesinin 4 parçadan olusmak zorunda olmasından dolayı editable polyde bu nesne 4 farklı element şeklinde algılanmasıymış,bu sorunu çözmek için önce iç yüzeyleri sildim ve noktaları collapse yaptım.böylece yeşil obje tek bir elemente dönüşmüş oldu ve sorun çözüldü.spline içerisindeki create line ile çizgi devamı olarak çizilen çizgiler extrude komutuyla karşı karsıya kaldıklarında içleri boş yani sadece çizgilere extrude uygulanıyor.(buda bir yazılım hatası ).spline modelleme kendi içerisinde create line komutu surface modellemede kendini gösteriyor sadece..onun haricinde create line´ın spline´a kattığı birşeyi göremedim ben..bir resim ile karsılastığım sorunuresimlede göstermek isterim... http://img115.imageshack.us/my.php?image=sssssdduw4.jpg
Cvp
Sanırım birleştireceğin spline ların arasında kalan kenarları silmen gerekiyor. sonrasında birleştireceğin noktalara weld komutu uygularsan extrude verdiğin zaman bir sorun oluşmayacaktır.
Re:Cvp
[quote=44059] Yazan: FCbAcCaNiNhA
Sanırım birleştireceğin spline ların arasında kalan kenarları silmen gerekiyor. sonrasında birleştireceğin noktalara weld komutu uygularsan extrude verdiğin zaman bir sorun oluşmayacaktır.[/quote]
birleştireceğim splineların arasındaki kenarları sildiğimizdede sorun çözülmüyor sadece çizgilere kanlık veriyor yine
Cvp
Spline da çakışık segmentler olmadığından emin olduğunuzda bütün vertexleri seçip weld uygulayın. Bu işlem sorununuzu çözecektir.
Cvp
oncelikle herkese merhaba, forumda daha yeniyim. ve daha şimdiden forumun faydalarını görmeye başladım.bildiklerini paylaşan herkese teşekkürler.
şimdi de bendeki sorun- yine boolean da
amacım bi zar(tavlada kullanılan) modellemekti box çizdim sonra da yüzeylere küre(sphere) çizerek box tan subtract edecektim . istediğim gibi oluyordu ama son 6-7 küreye kadar
orda benim istediğim oyuğun yerine delik oluştu
bunun sebebi nedir acaba . yada bunu modellemenin başka bi yolu varmı?
şimdiden teşekkürler
resimler - son boolean subtracttan onceki hali- http://img83.imageshack.us/my.php?image=dicews6.jpg
- sonrası - http://img221.imageshack.us/my.php?image=dice2ax8.jpg