Out of Memory (Render Alırken gelen Hata Mesajı)

Out of Memory (Render Alırken gelen Hata Mesajı)

adm.ylmz

Arkadaşlar Render Almaya Kalktığımda bu hatayı veriyor.

Render Almak İstediğim sahne.
http://img293.imageshack.us/img293/678/71510222gt6.jpg


Gelen Hata
http://img78.imageshack.us/img78/1765/77623838mf8.jpg


Son olarakda Bunu söylüyor.
http://img78.imageshack.us/img78/8009/56815071gm3.jpg


Buda Pc Özellikleri
http://img293.imageshack.us/my.php?image=57364114rm1.jpg

2008-10-24 14:42:54

Cvp

DARK_Lord

sistemin 64 bit degilse 64 bit kur ram miktarini arttir bios tan ram leri tanit sorunu cozersin umarim

2008-10-24 15:59:16

Cvp

campanella

Ramini arttırmak gibi bir seçeneğin yok ise parça parça render almayı deneyebilirsin, bir de vrayin sistem ayarlarından render bucket boyutunu ufaltırsan her render karesi daha az ram tüketir. Kolay gelsin.

2008-10-24 22:49:03

Cvp

tayyare

normalde senin bilgisayarinin ozellikleri ile buna benzer bir kareyi render alirken sorun cikmamasi lazim. buna neden olan bir sey varsa

- kullandigin texturelarin boyutlariyla ilgili bir sorun olabilir, yani cok yuksek cozunurluklerde kullandigin icin bir ihtimal bu sorun dogabilir. bu sorunu da proxy le halledebilmen de mumkun olabilir.Asset Tracking de maplerini secip enable proxy system i deneyebilirsin. global settings de proxy system i aktif hale getirdiginde hemen onun altinda uc tane secenek belirir. bunlardan biri proxy secenegidir ve der ki, bunlardan birini sec.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/zTkY267nA.jpg[/img]

render with proxies bizim icin en uygunu olacaktir elbette. adi ustunde yuksek performans dusuk memory. proxy orada verdigin degere gore belli bir seviyeyi gecen imajlari otomatik olarak proxy e cevirir. belki bu sorununu cozebilir.

- bunlari yaparken ayrica sistemindeki sanal bellek degerini yukseltmeni de oneririm.

- vray kullaniyorsan eger. vray system de default geometry bolumunu dynamic yapip, dynamic memory limitini 2000 civarinda bisiy yaparak da soruna cozum getirebilirsin. milyon ustu poligon render alirken bu secenekle hayatim kurtuldu diyebilirim.

- ve malum herkesin de dedigi uzere 64 bit en iyi kurtulus yolu olmali. ama 64 bit e gecmek icin eminim su an zamanin yok bu yuzden alternatif bir cok deneme yaparak bu sonuclara ulasabilirsin.


ayrica render alirken -yapiyorsundur buyuk ihtimal- butun calisan programlari kapatmani sadece maxi acik tutmani tavsiye ederim.

2008-10-25 12:46:42

Cvp

adm.ylmz

teşekkürler arkadaşlar.
benim sahnemde 4 milyon 600 bin civarında poligon vardı.
poligon sayısını lathe uygulanmış cisimleri silerek 2 milyon 200 bin civarına düşürdüğümde render alabildim.

silmiş olduğum cisimin poligon sayısı 3744.
ve bu cisimlerden çok lazım.

cisim bu....

http://img504.imageshack.us/img504/5375/50701936bo0.jpg

bu cismi modelleme olarak daha basit az poligon sayısına sahip olarak nasıl yapabilirim?
yada bu cismi modelleme olarak değilde kaplama olarak yapabilme imkanım varmı?
aklıma gelmedi bi türlü.
2 boyutlu olsa oppacity ile çözülebilirdi ama 3 boyutu nasıl modellerim aklıma gelmedi.

2008-10-27 09:24:11

Cvp

adm.ylmz

nesnemi mash olarak lathe ettiğimde 3744 olan poligon sayısını path modellemeye çevirerek ve segment sayısı 16 dan 4 e düşürerek istediğim modelimi elde ettiim ve yeni poligon sayısı 108 oldu.
Dolayısıyla sahnemdeki poligon sayısı render alacak seviyeye düştü.
Yorumlarınızdan ötürü çok teşekkür ederim arkadaşlar.

2008-10-27 13:18:24

Cvp

max cavalera

Cismi Vray proxy ye çevirirsen sahne ve render rahatlayacaktır.

2008-10-27 14:48:48

Cvp

tayyare

poly e cevirme islemiyle ciddi bir poligon sayisina sahip oluyorsun lakin buna benim ek olarak soyleyecegim birsey daha var. sahnedeki bu cisimler dedigin objeleri eger cok yakindan bakip ayrintilarini gormeyeceksen, ben olsam lathe yaptiktan sonra segment ini 8 falan yapardim ve uzerine smooth eklerdim. yok illa bazi yerlerde ayrinti render da alacagim diyorsan, sadede o bolumlere ait yerlerde segmenti yuksek tutardim. neyse kolay gelsin...

2008-10-27 15:47:02

Cvp

sezenanimation

3DsMax ile 47 milyon polgona kadar hemde proxies kullanmadan render almak mmümükün hangi render motorunu kullandığınızda fark etmez....yanlıca xref kullanmayı bilmeniz gerekiyor hepsi o kadar ;)

Biraz araştırma yapıp tutoriallere bakarsanız probleminizi kalıcı olarak ve basit birkaç hareket ile polgonları silme ve oynamaya gerek kalmadan çözersiniz....

2008-10-29 10:33:45

Re:Cvp

adm.ylmz

[quote=44102] Yazan: Tiridix Studios

3DsMax ile 47 milyon polgona kadar hemde proxies kullanmadan render almak mmümükün hangi render motorunu kullandığınızda fark etmez....yanlıca xref kullanmayı bilmeniz gerekiyor hepsi o kadar ;)

Biraz araştırma yapıp tutoriallere bakarsanız probleminizi kalıcı olarak ve basit birkaç hareket ile polgonları silme ve oynamaya gerek kalmadan çözersiniz....[/quote]

sanırım bahsettiğin bu konu bu
http://www.expertrating.com/courseware/3DCourse/3D-Files-3.asp

2008-10-31 11:47:19