objelerin baktığı yönlerle ilgili bir sorunum var(normals)
objelerin baktığı yönlerle ilgili bir sorunum var(normals)
selam arkadaşlar:
şöyle bi sorunum var benim:Mesela ben bir plane oluşturdum ve bu plane´yi bend ile silindir haline getirdim,ben aynı anda bu silindirin hem dış hemde iç kısmını nasıl görebilirim acaba(normals´larla ilgili bişey oluyor sanırım - tam ismini bilmiyorum yanlışsa pardon),şuanda bi silindir oluşturduğumda sadece dış kısımlarını görebiliyorum iç kısımda hiçbişey yokmuş gibi görünüyor...
Cvp
shell ile kalınlık verebilir veya çift taraflı malzeme verebilirsin. standart malzeme kullanıyorsan verdiğin malzemenin özelliklerinde hemen en üst sırada 2 sided seçeneği vardır. vray için de. iki yöntem var, 1) vray ayarlarında force 2 sided seçeneğini aktif hale getirmek. 2) malzeme editöründe standart yazısına basınca çıkan pencerede vray2sidedmtl malzemesini seçmek.
Cvp
1. sağ klik, object properties, Backface culling...
2. herhangi bir malzeme ata, ama "two sided" işaretli olsun.
Saygılarımla,
Ergin TEZER
Cvp
Two sided opsiyonunu açarak malzemenin çift taraflı görünmesini sağlayabilir ya da malzeme tiplerinden "double sided" materyalini seçerek her iki yüze farklı materyaller atayabilirsiniz.
Kolay gelsin...
Cvp
ayrıca,
eger sadece bu olayı ekranda görmek istiyorsanız ekranın ismine sağ klik yapın ve orada 2sided işeretleyin ve sadece o ekranda ki objelerin her iki yüzüde görünürler..
ama bu render sonucunu etklilemez..
arkadaşlarımın dediklerini, render dan önce görmek için gerekebilir...
Cvp
Aklıma gelmişken, plane´i bend ile silindir haline getirmektense, bir çember çizip extrude da verebilirdin. He belki açılmasını felan istiyorsundur. O zaman çemberi editable spline yapman işini bend olayına göre çok daha kontrollu hale getirir...
Belki faydası olur diye yazdım...
Saygılarımla,
Ergin TEZER