displacement modifier ve bump kullanımı

displacement modifier ve bump kullanımı

dedestratus

kısa film yapacağım, başta çeşitli nedenlerle vrayle yapmaya karar verdim fakat yine scanline ile yapmak istiyorum çünkü süreler çok farkediyor.Vraydisplacement modifierın 3D displacei çok iyi olmuştu da scanline kullanınca nasıl vereceğim bu etkiyi?

edit: 2 .sorum aşağıda

2008-09-28 14:49:13

Cvp

Seke

modifier listte displace var birde gene standart maplerdede displacement bölümü var.

2008-09-28 16:35:51

Cvp

dedestratus

Bir de şöyle bir sorun var, bone hareketleriyle etkileşime giren meshlere atadığımız bumplar neden maskeleme yapar gibi çalışıyor yani meshle beraber hareket etmiyor örnek gifte var [img]http://img231.imageshack.us/img231/3679/83267260ts3.gif[/img]

2008-09-28 19:07:40

Cvp

Brendibadesi

Yukarıdaki örnekte bump map kısmına 3 boyutlu bir material atamışsın. Bu şu demek oluyor. Kullandığın material x in 0 konumunda değer almaya başlıyor ve x in sonsuz kunumunda değer almayı bırakıyor. Kullandığın cisim x yüzeyinde hareket halindeyse aynı materialin sürekli farklı konumunu gösteriyor ve işleme tabi tutuyor. Buda cisim üzerinde farklı iki animasyon oluşmasına sebep oluyor. Bunu önlemek için 2 boyutlu bir map kullanmalısın. 2 ve 3 boyut derken kafan karışmasın. Bunun kaplamadaki karşılıkları U,V,W dur. Senin sadece U ve V yada bunlardan herhangi iki yöne sahip bir materiali kullanman gerekiyor. Yani kısaca bitmap kullanırsan bundan kurtulursun.

2008-09-28 19:26:50

Cvp

dedestratus

hocam çok sağol ya bu bump kanalına noise materyali kullanıyordum dediğin gibi bir bitmap dosyası kullanınca sorun kalmadı gerçekten teşekkür ederim...

2008-09-28 21:03:21