Cloth sistemi ile saç yapımı?
Cloth sistemi ile saç yapımı?
Arkadaşlar başlıktada belirttiğim gibi cloth sistemi ile saç yapmak istiyorum. Aslında az buçuk nasıl yapacağım hakkında bir fikir sahibiyim ama bu konuda tecrübesi olanların görüşlerini almak istiyorum.
Benim fikrim hakkında kısaca bilgi vereyim. İlk önce plane ile dağınıklığı bulunmayan orta alanları yaparak kenarlarda tel tel saç izlenimi oluşturması için line ile "hair and fur" modifierini kullanacağım. Oluşturduğum planelere saç materiali atıyarak biraz displacement vereceğim. Kısaca bu.
Sizce bu teknik iş görür mü? Ya da bildiğiniz bir yöntem varsa link verebilir yada anlatabilir misiniz. Kaynak ingilizce yada türkçe olabilir.
Şimdiden teşekkürler.
Cvp
Merhabalar,
Öncelikle bahsettiğiniz diplacement yöntemi ile yaptığınız saçların render edilmeside bir hayli yorucu olacaktır, malum diplacement.... zaten hair & fur kullanacaksanız, ayrıca plane ler ile saç yapmak, ki zannediyorum bunuda anime edebilmek amacı ile düşündünüz, baya bir gereksiz.. saçları hair & fur ile direk olarak, atıyorum model kafaya oluşturup, düzeltip yine aynı eklentinin aşağılara doğru dinamic seçeneklerinden anime edebilir, envrioment deki render için eklediği panelden de saça motion blur ayarı bile yapabilirsiniz...
yani bu durum biraz amerikayı yeniden keşfetmek gibi olur sizin söylediğiniz biçimde :)
İyi çalışmalar
Cvp
Biraz gereksiz gibi göründüğünü biliyorum ama cloth sistemi ile çok ama çok daha gerçekçi görüntüler ve animasyon elde edilebiliyor. Bunun örneklerine çok rastladım ve bu konu üzerinde biraz yoğunlaşmak istiyorum. Makinayı kasma işine gelince herhalükarda "hair and fur" kadar zamanımı çalmıyor.
Görüşün için teşekkürler.
Cvp
Merhabalar;
Söyledigin yöntemi zaten japonlar Maya ile uzun zamandır kullanıyor. Aynı şey maxde de mumkun. En son gördüğüm örnek ise adını hatıralayamadıgım ünlü bür oyunun 6. ya da 7. filmiydi. Displacement vs gerek kalmıyor zaten.
Clothla sac yaptıgın zaman planlamayi iyi yaparsan yada ornek dosyalar bulabilirsen işin daha kolaylaşır.
Furdan daha az uzmanlık isteyen bir alan. Sonucta kat kat plane dusuruyorsun.
Kaynak konusunda da birşeyler bulursam haber edecegim selamlar.
Cvp
Eğer başarılı bir sonuca ulaşırsanız bunu bir ders olarak siteye eklemeniz çok hoş olur.
Kolay gelsin...
Cvp
Şu anda çalışma aşamalarındayım. Biraz kaynak bulabilsem çok daha kolay olacak ama maalesef bir türlü bulamadım. SquareEnix genelde bu yöntemi kullanıyor ve güzel sonuçlar çıkarıyorlar. Eğer anlatacak seviyeye kadar gelebilirsem dersi hazırlayacağımdan emin olabilirsin.
Destek için teşekkürler.
Cvp
Sonunda bir kaynak bulabildim ama oda Maya için. Neyse Maya´yıda bir ara öğrenmem gerekiyor zaten kolaylık olmuş olur. Şayet ilgilenenler varsa aşağıya tutorialın linkini koyuyorum. Hepinize kolay gelsin.
http://www.paultosca.com/varga_hair.html
Re:Cvp
[quote=43474] Yazan: Brendibadesi
Sonunda bir kaynak bulabildim ama oda Maya için. Neyse Maya´yıda bir ara öğrenmem gerekiyor zaten kolaylık olmuş olur. Şayet ilgilenenler varsa aşağıya tutorialın linkini koyuyorum. Hepinize kolay gelsin.
http://www.paultosca.com/varga_hair.html[/quote]
linke baktım fena teknik değil aslında ama biraz uğraştırıcı birde atlanıyor belki ama o kadar detaylı alpha kanal kullanıldığında ve o kadar yoğun render yine kasacaktır hiç şüphesiz....
Cvp
Henüz zaman karşılaştırması için fırsatım olmadı ama bu yolu tercih etmemin sebebi istediğim şeyi tam istediğim şekilde vermesi. Şu anda tam bir bilgiye sahip olamadığım için pek de birşey söyleyemiyorum. Bir link daha bırakayım 2 yöntem hakkında kısa bilgiler içeriyor.
http://www.ordix.com/pfolio/tutorial/hair/intro.htm
Cvp
Kozaburo diye bir adam var bu alfalı sacların mucidi sayılır. Genelde poser karakterleri için saç uretir. Renderosity gibi sitelerde ve de poser 6-7 icinde sac modelleri mevcut ama iş senin cloth ayarlarında bitiyor. Birincisi modelden sacların uzaklıı ikincisi sacların birbirine intersection ayarları onemli artı verecegin wind gibi force lerin ayarlarıyla guzel bir sac olur kanaatindeyim.
Alfa kanallarının makineyi kasmasına gelince bence netice guzelse kasarsa kassın.