kalabalık objelerde max yavaşlaması
kalabalık objelerde max yavaşlaması
arkadaşlar ben max e yeni başlayanlardanım max te kalabalık obje çizdiğim zaman ve bunlara modifer uyguladığım zaman max neredeyse donuyor bu problemi nasıl çözebilirim örnek
bir tane çardak modelledim ama max o kadar yavaşladı ki anlatamam mesh edit uyguladım mesela bazı arkadaşlar çok kalabalık modeller yapıyorlar bu problemi nasıl gideriyorlar
Cvp
öncelikle kullandığın donanım ve işletim sistemin hakkında birazdaha açıklama yaparsan sana yardımcı olabiliriz
öncelikle kullandığın donanım ve işletim sistemin hakkında birazdaha açıklama yaparsan sana yardımcı
tabiki öncelikle ilgilenip okuduğunuz için teşk ederim
pc donanımım
amd 2500 işlemci
1 gb ram
3 ds max 7 var
işletim sistemi xp home
ekran kartım 256 mgb g force
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/27YULv5o6.jpg[/img]
Cvp
öncelikle başlat programlar autodesk ge girin chance mode graphics se tıklayın ve açılan pencereden directx i seçin
max artık drectx modunda daha hızlı çalışacaktır.
2 sahnenizi çalışırken o ya basarsanız ekranda sağa sola çevirmeniz kolaylaşır rahat hareket imkanı sağlar
3 donanımsal bir arıza olabilirki sahne eğer buysa yazdığınızın daha altı bi konfigrasyon bunu çok çok rahat kaldırır
tabi bunun dışında yanlış çalışıyorda olabilirsiniz yani bi küp çizip bunun segmentlerini 50 100 yaparsanız kasar ben çalışmanızda seegmentleri göremiyorum ama tahminim donanımsal ekran kartı driverlerini güncelleyin benim şu an uykulu halimle aklıma gelenler gündüz daha profesyonel arkadaşlar yardımcı olur kolay gelsin
Cvp
F3 e basıp tel çerçeve modundaki halinin prntscrn i de alıp gönder belki segment sayılarını çok arttırmışsındır. mesh smooth filanda iteration ı yükselttiğinde güzel görünmeyi sağladığı kadar donmayada sebep olur fazla işlemci bellek harcadığından.
Cvp
söylediginiz sistemde en ufak yavaşlama olmaması gerekir.3d yi software modunda çalıştırıyorsan sebeb bu olabilir.Sahnedeki polygon sayısı nedir?
Cvp
Aynı sahneyi bir de wireframe gönderebilirsen daha rahat br cevap verilebilir. Zannımca poligon sayısını gereğinden çok yüksek tutuyor olabilirsin.
Cvp
gördüğüm kadarıyla bütün nesnelerin deforme olmaması için plygon saysının artırıp meshsmooth yada turbosmooth uygulamışssınız. keskin köşeler olmaması için. Bunun yerine chamferbox kullanın aynı işi görür ve bu kadar kasılmaz bilgisayarınız. tabi sorun buysa
arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için çok tşk ederim
nesneleri chamferbox tan oluşturmuştum ama dediğiniz gibi segmentler fazla olmuş birkaç tanede sorun olmuyor ama objeler fazla olduğundan dedğiniz gibi kasıyor galiba ben yinede resmde segment sayılarını göstereyim dedim verdiğiniz bilgiler için çok teşk arkadaşlar[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/5pkK3UR17.jpg[/img]
Cvp
tüm cisimler chamfer box ise, segmentler bu kadarsa ( filleti 17 yapmanla 3-4 yapman arasında çok bi fark yok tabi deneyerek görebilirsin. ve diğer segmentleride düşürerek kalite farkının çok olmadığını görebilirsin ) ve her hangi bir modifier uygulamadıysan hiç birine ( mesh smooth, turbo smooth.. vs.) kasmaması lazım bilgisayar özelliklerine göre. Bence başka bi sorun olabilir. yanılıyorda olabilirem.