araba modellemede önemli bi soru

araba modellemede önemli bi soru

arc-on

merhaba,
araba modellerken ,render aldığımda düzgün bir yüzey
renderda üçgen üçgen görünüyo. bu üçgenlerin olmaması
için nelere dikkat etmem lazım,tutoriallarda pek render alındığını görmedim yoksa bu üçgenler normal midir?


teşekkürler

2008-08-27 15:57:48

Cvp

ArkondeR

http://www.tr3d.com/index.php?f=1&oku=42987&id=forum

2008-08-27 16:08:58

Cvp

arc-on

teşekkürler ,sorunum çözüldü .
anladığım kadarıyla tekrar yazıyım : yani render aldığımızda
bozulan polygonları düzeltmek için polygon sekmesindeki
polygon smooth gruopsa geldikten sonra, bozulan polygonları seçip , her bir polgon için polygonu seçtikten sonra bu numaralardan birini veriyoruz ve sorun çözülüyo.

belki burada takılan başkaları da olur diye açıklama yaptım, benim için önemli bir konuydu.yalnız merak ettiğim bi şey daha var modellemede hep bu yöntem mi kullanılır ya da polygonların
bozuk görünmemesi için dikkatli mi modellemek lazım.

tekrar teşekkürler arkonder

2008-08-27 17:49:02

Cvp

ArkondeR

Her bir poligon için ayrı ayrı yapmanıza gerek yok. Doğru treshold değeriyle bir defa autosmooth uygulamak genellikle problemi çözer.
Problemin bu şekilde çözülemeyeceği durumlarda poligon gruplarına elle smoothing group atamanız gerekebilir. Bunun dışında ´smooth´ modifierı da aynı işlevi görür.

Kolay gelsin...

2008-08-27 23:31:18