şu resme bir bakar mısınız?

şu resme bir bakar mısınız?

lordofbody

[img]http://www.stormraider.se/gallery/brio02.jpg[/img]

[img]http://www.stormraider.se/gallery/brio01.jpg[/img]

Resimdeki bazı objelerde ne kadar az polygon var, bazılarında ise aşırı polygon var. Ben bunun sebebini anlamadım. Ayrıca maxda ne kadar uğraşsamda polygon modellemede, o kadar az polygon ile bu şekilde bir yumuşaklık elde edemiyorum. Acaba arkadaş az polygon olan yerleri NURBS ile mi modellemiş. Fikriniz nedir

2008-08-10 01:29:47

Cvp

emreşan

Sub-d Nurms özelliği ile subdivision verilmiş poligonların görümünü isoline olarak senin paylaştığın ekrandaki gibi göstermek mümkün. Yani aslında onlar orada görünen eğrilerin her biri kadar değil çok daha fazla yüzeye sahip. Düşük poligonlu modelleme yaptığın sırada her ne kadar nums subdivision verilmiş olsa da max da bunları isoline olarak yani düşük poligonal halini referans edecek şekilde sadece izdüşüm olarak göster diyebiliyorsun. Sen de o görüntüy kanmışsın.

2008-08-10 01:46:05

Re:Cvp

lordofbody

[quote=42719] Yazan: emreşan

Sub-d Nurms özelliği ile subdivision verilmiş poligonların görümünü isoline olarak senin paylaştığın ekrandaki gibi göstermek mümkün. Yani aslında onlar orada görünen eğrilerin her biri kadar değil çok daha fazla yüzeye sahip. Düşük poligonlu modelleme yaptığın sırada her ne kadar nums subdivision verilmiş olsa da max da bunları isoline olarak yani düşük poligonal halini referans edecek şekilde sadece izdüşüm olarak göster diyebiliyorsun. Sen de o görüntüy kanmışsın.[/quote]

Emre dediğini yaptım oldu. Ancak bir sorum daha var. Örneğin modo 302´de bu sekilde yapınca. Örneğin TAB tuşu ile. Modellerken vertexleri tab istediğim yerden tutmama izin veriyor. Ancak 3ds maxda referans bir çizgi gösteriyor ve ordan tutmama izin veriyor. Bunun başka bir yolu var mı?

[img]http://img145.imageshack.us/img145/8617/74376962pz3.jpg[/img]

[img]http://img185.imageshack.us/img185/7307/89129370wy2.jpg[/img]

2008-08-10 13:30:48

Cvp

emreşan

o dediğin özellik sadece modo´da ve XSI´da var malesef.

2008-08-10 14:10:06

Cvp

mach

kardeşim modifer penceresinin oradaki raptiye ikonunun sağındaki tuşu kaparsan istediğini elde edeceksin die düşünüyorum

2008-08-10 17:16:43

Cvp

memet_altin

subdivision surface menüsü altında show cage yi kaldır o çizgiler gitmiş olacak. match ın dediği gibi modifer penceresinin altındaki raptiye ikonunun yanındaki ikona basarsan istediğini elde etmiş olacaksın. fakat dediğin gibi, modo´da bu işlem çok kolay

2008-08-10 18:15:44

Re:Cvp

lordofbody

[quote=42736] Yazan: memet_altin

subdivision surface menüsü altında show cage yi kaldır o çizgiler gitmiş olacak. match ın dediği gibi modifer penceresinin altındaki raptiye ikonunun yanındaki ikona basarsan istediğini elde etmiş olacaksın. fakat dediğin gibi, modo´da bu işlem çok kolay[/quote]


Benim yapmak istediğim şey, o görüntüde almak, smoothsuz alınacağını bende biliyorum. Emre arkadaşım benim sorunumu anlamış. Siz benim sorunumu yanlış anladınız. Benim amacım bu görüntüde (yani hattı yumuşatmadan) ve tam dediğim yerden tutmak.

Show cage i kaldırmak bir şey değiştirmiyor, vertexi tam ordan tutamıyorum, gene referans görünmese bile, referansı baz alıyor max.

Genede sorunumu çözmek için uğraşmışsınız. Teşekkürler herkese.

2008-08-10 18:34:05