Camera match deneme çalışması
Camera match deneme çalışması
Arkadaşlar bu konuda çok az ders var internette.Aşağıdaki deneme çıktımda montaj yapılmamıştır.Vray matte/shadow özellikği kullanılarak çıktı alınmıştır.Video ise geri plan kaplama olarak atanmıştır.pftrack ile kamera eşlemesi yapılıp max içerisinde objeleri ekledim.Render vray.
Değerlendirmelerinizle birlikte önerilerinizi de almak istiyorum.Render elements özelliklerini kullanamıyorum.Gölgeleri yansımaları ayrı ayrı çıktı olarak alamıyorum..bu konuda bilgisi olan lütfen yardım etsin.Hatta elinde bir çalışma dosyası olursa çok daha makbule geçer.
http://rapidshare.com/files/134992897/deneme-0.avi.html
Cvp
cevaplar için ve yorumlar için sağolun:)hah
ama bu kadar çok yazmayın valla okumakta güçlük çekiyorum.
en azından videoya baktım berbat olmuş sen ne beceriksiz adamsın elini ayağını çek şu maxin üzerinden diyebilirsiniz :)
Cvp
Aha bugün düzelmiş. Dün 5 tane post gönderdim gidmedi. Bence match olayı çok güzel olmuş. BElki gölgeyi daha düzgün yapabilirdin. Bİde Bütün objelerin kaplamalarını vraymı kullanıyorsun?
http://www.tr3d.com/index.php?f=8&oku=30045&id=forum
Buda benim match denemem..
Cvp
şahsen bende daha güzel bişey bekliyordum..
renkler hiç olmamış.. en azından sarının yanına bi lacivert cisim koysaydın :D
bence lacivert kaplamalı kamera yönüne ters hareket eden bi top yap ve adam giderken orda top olmamasına rağmen top varmış gibi baksın. sende onun montajını o na göre yap. (artık sen hallet fikir benden icraat senden :D ) yani bu match olayını hareketli yap. ( emir gibi algılama sadece öneri :)
Not: ben pek anlamam daha o konuya geçmedim :)) belli olyordur zaten.
şaka bi yana eline sağlık fena değil
Cvp
Selam herkese niyahet ağlayınca yorum geldi:)hah
ksap match denemeni izledim kesinlikle güzel olmuş.Amaç 3d ile videoyu birleştirmek ve 3dnin sahne içinde sırıtmamasını sağlamaksa sen başarmışsın:)
Vray malzemesine renk atanmıştır sadece..ilk denemem olduğu için malzemelerle uğraşmadım.Hareketli cisimlerde kamera eşlemenin düzgün olduğu çok da anlaşılmıyor işin aslı..Sahnede sabit duran cisimler daha net gösteriyor kaymaları veya perspektifi.
Burada referans noktalar vs. olmadan match yapıldı.Ayrıca görüntüdende belli sağlıklı bir kamera değil fotoğraf makinası kamerası.
Gölgeyi yapamadığım için yardım istedim özellikle ama çok fazla yardım gelmedi.Vray ile yapılan aydınlatmada irradiance kullandığım zaman render pass lardan gölgeyi ve yansımayı alamdım bir türlü.
aslında ayarları vs. de gönderdim ama bu konuya çok fazla ilgi yok kesinlikle..bir dahaki çalışmaları da göndermek niyetinde değilim işin aslı:)
Cvp
Vraymat olmadan render element kısmı çalışmıyor o yüzden sordum. Gölge olayınıda ben genellikle Match yaptığım mekanın hdrsini yaparak sağlıyorum, çOk gereçekci oluyor. Onuda stitcher diye bir programla yapabiliyorsun kolayca...
Cvp
Işıklandırmayı da hdri ile yapıyorsun o zaman öyle mi?renderda ne kullandın senin sahnede? vray var sahnende ışık var mı??
Konuyu biraz daha açarsan sevineceğim.
Scanline rende ile render elements kısmından gölgeyi seçtiğimiz zaman obje çıkmıyor sadece gölge png olarak çıkıyor. skylight ile gölge almayı başaramadım zaten..Ayrıca vray ve irradiance kullandığım zaman da gölge ile birlikte bir de objeyi siyah olarak atıyor çıktıya..yani scanline deki gibi sadece gölge olmuyor çıktıda.
after effect ile aştık aslında..
Cvp
Gölgeye ayrı çıkması vermesi gerekiyor. Ama ana çıktıda hem gölge hemde obje birlikte olur. Mekanın yansıması ve ortamın renginin doğru olması için hdr kullanıyorum. Ayrıca gölge için vrayshadowlu spot veya omni kullanıyorum.
Cvp
http://www.tr3d.com/index.php?f=1&oku=42548&id=forum
yukarıdaki sayfaya bakarsan..gölgeyi bu şekilde png alabiliyorum..beyaz olan yerleri saydam olarak düşün.
maxin render motorunda gördüğün dinazor olmadan sadece gölge verebiliyor vray bu şekilde veriyor.
Cvp
Senin için hizlica bir deneme yaptım.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/c23u8SXu8.jpg[/img]
Vray_RawShadow
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/ST8611IFP.jpg[/img]
Vray_Reflection
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/w1HoZXhOZ.jpg[/img]
Yeni bir scene yap ve tekrar dene bence. Zemin olarak VrayMtlwrapper kullandım. Ona vray mat verdim ve matte surf, shadows, affect alfha şeçeneklerini açtım. Alpha Contributionıda -1 yaptım. objeler basit vraymat. (gölge olması için tüm objelerim vray olması şart)