3ds Max 9 bolean ve procutter sorunu
3ds Max 9 bolean ve procutter sorunu
3ds max 9 versiyonunda compound objects-connect ile birleştirdiğim bir neseye oyuk açmak için bolean kullanınca kesme işlemi oluyor fakat nesnenin içi boşalıyor(fotbol topu gibi). pro cuter yupınca du program hata verip kapanıyor. bu sorun genel bir sorunmudur? varsa çözümü nedir? yada nesneleri birleştirmenin ve kesip oymanın başka yolları varbıdır?
Cvp
bir resim olsa iyi olurdu. keen cismin ve kesilen cismin segment sayıları yüksek olursa işlem daha temiz olur. proboolean diğer normal boolean´a göre daha iyi çalışır.
Cvp
Boolean ile kesilen nesnelerin içinin boşalması açık poligonlardan kaynaklanıyor. Eğer nesneyi editable poly halinde border kipinde delikleri seçip cap komutuyla kapatırsnız boolean da problem çıkmayacaktır. Eğer istiyorsanız kesme işlemi bittikten sonra eklediğiniz yüzeyleri tekrar kapatabilirsiniz. Benzer şekilde birbirine weld edilmemiş noktalar ya da benzer bozukluklar da bu soruna sebep oluyor. daha detaylı yardım için çalışmanızdan bir örnek gösterebilirsiniz. Kolay gelsin...