yinelenen duman efekti
yinelenen duman efekti
merhaba. bir çalışma yapmaktayım çalışmamda fabrika olucak ve bacasından duman çıkıcak fakat ben sprite ile çalışıyorum yani hareketli resim ile 3dmax 9 da yaptığım duman efektini kullanıyorum ancak bir türlü yinelenmesini sağlayamıyorum yani ilk frame ile son frame farklı olduğu için hareket verince atlama yapıyor.
Bunu nasıl ayarlayabilirim yani öneğin 20 frame render aldım png olarak bunları arka arkaya koyunca sanki sürekli çalışıyor gibi gözükmeli atlama yapmamalı.
Çalışmanın bir örneği bu bağlantıdan indirebilirsiniz. Exe dosyası kesinlikle virus değil game maker da yaptım . ve lütfen zipten çıkarmadan çalışırmayın yoksa bilgisayarda kasılmaya sebep olabiliyor.
http://rapidshare.com/files/131563901/deneme_yeni_nesil.rar.html
Cvp
particle genelde rastgele çıktığı için uygun anı yakalaman çok zor. belki path follow ile yaklaşabilirsin. sonra da after effects gib ibir yazılımla maskeleyip uydurabilirsin.
Cvp
hangi parçacık sistemini kullandın?
maxin parçacık sistemleri (basic / advanced ve pflow) default olarak loop edilebilir değillerdir
peter watje´nin (www.max3dstuff.com) bi tane basic parçacık sistemi vardı, loop için özel bir parametresi vardı belki o işini görür
Cvp
Anladığım kadarıyla plane üzerine bir duman kaplaması yapmışsın ve bacanın üstüne koymuşsun 3dsmaxde bunu animate ettiğinde de devamlı atlamalar yaratmakta.
Peki şöyle yapabilirmisin;
duman efektinden bir tek kare .png al
ve bunu ufak bir plane´a kapla
bacanın üstüne particle saçacak bir nesne koy
particle olarakta plane´i göster.
Birbirleri üstüne binen plane´ler duman çıkıyormuş efekti verebilir.
Particle´ların belli bir yerden sonra yok olmalarını ayarlarsanda , duman çıkıyormuş ve bir yerden sonra yokoluyormuş hissi yaratabilirsin.
Ama bu alternatif bir çözüm
kolay gelsin.
Cvp
normal partical efect ten sprayı kullanarak yaptım plane kullanmadım. Spraya material editorden atama yaptım şu gerçekçi duman yapma dersindeki gibi.
sadece 3dmax ta yapılabilmesi hiç mümkün değil mi :(
Cvp
particle loop olarak geçen parçacıkların döngü geçekleştirmesi konusunu sen başlığı açtıktan sonra biraz araştırdım,
[url]http://www.scriptspot.com/search/node/looper[/url]
linkteki script bu işe yarıyormuş ama 2002 yapımı ve sana göndermeden deneyeyim istedim fakat olmadı.
Daha sonra çözüm önerilerinde alınan renderlarda başlangıç ve bitiş arasında geçiş yapma önerileride vardı fakat çoğu kişi bundan hoşnut olmamış,
en son olarak ki bende bunu yapmanı öneririm;
bir superspray oluştur (seninde yaptığın gibi) daha sonra başlangıç(start) olarak -99 değeri bitiş(end) olarakta 100 değeri ver,ayarlarını yaptıktan sonra aynı sprayi oynatmadan kopyala, ve başlangıç değerini 101 bitiş değerini 300 yap ve 0 ile 199 arasını render al, istediğin döngü oluşacaktır, burada 200 karelik bir animasyon için örnek verilmiştir, sen örneğin 100 karelik istiyorsan, ilk kaynağın -49 de başlayıp 50 bitmeli ikinci kaynak 51 de başlayıp 150 de bitmeli ve 0 ile 99 arasını render almalısın.
Not:Display unit ve life kısımlarınıda animasyonun uzunluğuna göre ayarlamalısın, dikkat etmen gereken şey,2 spray´inin de ayarların aynı olması
Cvp
particle illusion denemende fayda var
Cvp
bi ara deneme yapmistim belki isine yarar.
http://rapidshare.com/files/129705227/partikel_duman.rar.html
Cvp
cem arkadasın düşündüğü çözümü onaylıyorum çorbada tuzum olsun :) bir superspray yeterli olur diye düşünüyorum ek olarak başlangıç ve bitişi almazsan ortadaki kısım devamlı hareketli olacaktır biraz uzakta bıraktın sahneye duman çıkışını kurtarabilir seni bölece PC ni de az yormuş olursun gibime geliyor
iyi çalışmalar...