giydirme cephe ışıklandırma..

giydirme cephe ışıklandırma..

hakonek

merhabalar bir suredir 3d bina modellemeleriyle ugrasıyorum.autocad de 2 boyutlu yapılmıs projeleri 3 boyuta ceviriyorum.cizim teknikleri konusunda problemim yok ama ısıklandırma ve suslemeler konusunda ciddi problemler yasıyorum ,yaptıgım cizimler hic gercekci durmuyor.acaba bu konu ile ilgili bana yardımcı olabilirmisiniz veya bana yardımcı olabiliecek bir dokuman varsa paylasabilirmisiniz ?

2008-07-19 21:17:58

Cvp

denizkozak

renderden bikaç görüntü yollayabilrmisin?

2008-07-19 23:21:05

Cvp

hakonek

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/905aEPZ70.jpg[/img]

500 kb sınır var galiba diger calısmalarımın renderlarını koyamıyorum veya ben beceremedm koymayı .. ama bu resimdede goruldugu gibi skylight koyup raytracer acıyorum buda cok yapay duruyor.diger ısıkları koymaya calısıyorum ama beceremiyorum.cephe calısmalarında surekli kullanılan bir teknik varmıdır acaba ?

2008-07-21 00:57:17

Cvp

herbap

skylighta ek olarak sunlight tarzi bir direkt isik kaynagi kullanarak

yada hdr tabanli aydinlatma ile daha gercekci aydinlatabilirsin sahneni... skylighta yuksek renk ve ton derinlikli resim kaplayarak

2008-07-21 10:38:41

Cvp

palyaço

teknikler yapının kaplama malzemesine göre bile değişebilir. ben çoğu dış cephe işinde direct light kullanırım, yalnız malzeme konusunda biraz vasat render, bence malzemeyi düzeltirsen, şu ışıkta bile güzel sonuçlar elde edebilirsin. zemin olarak seçtiğin plan malzemesi ve de planın kendisi de biraz müdahele istiyor sanırım. yani bir bahçe yapmayı dene, veranda mıdır neyse o, seramik tarzı bir şeyle kapla, ya da taş, malzemelerinde biraz specular level değeri de bulunsun. çok yalın kaplamalar kullanmamanı tavsiye ederim zenginleştirmeye çalış, aklına fikir gelmiyorsa da hazır malzemelere bak internetten onlar bile fikir verebilirler. daha da detaylı yazmak isterdim ama bunlar epeyce genel oldular, bir araştır derim. kolay gelsin, iyi çalışmalar

2008-07-21 10:49:32

Cvp

helersu

bence ışıklandırmadan çok daha detaylı çizimler yapmanız lazım.Çevre öğreleri eklemek gibi yada maplerda gerçekçi detaylar gibi (bump, disp. vb.)

2008-07-21 14:44:32

Cvp

dolu

Eğer render motorunuz vray ise, vraysun i doğru bir noktaya koydunuzmu yeterli geliyor.

2008-07-21 15:14:27

Cvp

herbap

test

2008-07-21 15:35:30

Cvp

hakonek

yorumlarınız icin hepinize tesekkur ederim hazır material bulmayı deneyecegim olmadı ısıklandırma ve render dersi almam gerekecek

2008-07-22 17:19:49

Cvp

herbap

test yazmışım öyle kalmış... mesajı gönderememişim

şöyle toplamıştım

3d renderı gerçekçi kılan 2 unsur var

1- aydınlatma... ışıklandırma... vs adına ne derseniz artk... bir sunlight+skylight ver fiziksel doğruluktaki parametreler ile küp küre bile olağan üstü gerçekçi durabilir

2- mantıksal detaylar... bir çoğumuz modelliyoruz, hamur şekillendirir gibi ama detayları verirken acaba gerçek hayatta elimizdeki malzemenin karşılığı nedir ona bu şekli nasıl veririm, sınırları nedir... kırılırmı, çizilirmi... vs şeyleri düşünmüyoruz... vidası nerede olmalı, birleşme çizgisi nereden geçmeli... vs onlarca detay var aslında yaptığımız modellemeye göre

genelde yaptıklarımız fantezi kalıyor ama sağlam malzeme ve ışık desteği ile gözümüzü kandırıyoruz... halbuki bir tarafımız köreliyor farkında değiliz

neyse fazla uzatmim... aydınlatma kötü olsa bile modellemeye gerçek hayat kuralları ile bakıp detayları öyle tanımlarsan modelin yine olağan üstü derecede gerçekçi duracaktır (mapping yaparken bile box yapıp geçmek yerine mesela ağacın damarları nasıl olmalı diye düşünmek lazım aslında)

2008-07-23 01:04:13