poly´de vertexleri kısıtlamak nasıl yapılır?

poly´de vertexleri kısıtlamak nasıl yapılır?

maveric

poly´de karakter başı modellerken göz yuvarlağının ve diğer iç aksamın içine geçmemesi için ve morph da sıkıntı yaşamamak için vertex eksenlerini ya da buna benzer şekilde nasıl sınırlayabilirim...

Yardımlarınız için teşekkürler...

2008-07-17 12:03:33

Cvp

herbap

vertex kısıtlama derken? yeni vertex ekleme / çıkarmadanmı bahsediyorsun?

eğer bu ise, cevabı kolay... nesne üzerinde sadece deforme işlemleri yap, kesme biçme extrude bevel...felan yapma

2008-07-17 15:59:07

Cvp

maveric

hayır... örneğin bir kafa modelliyorum. gözü konumlandırdım. göz kapağının gözün üzerine girmesini istimiyorum. ve göz kapağının vertex lerini gözün olduğu alanla sınırlıyorum gibi.
teşekkürler...

2008-07-17 16:44:27

Cvp

herbap

hmmm modelleme esnasında collision gibi birşeyimi kastediyorsun?

gözün olduğu alanla sınırlamayı tam anlamadım

2008-07-17 17:21:20

Cvp

maveric

poly model üzerindeki bir vertex, bu vertex y - z eksenin de serbest iken x ekseninde belli bir yerden sonra move aracı ile taşınamıyor. x ekseninde bu vertexi belli bir koordinattan sonra kısıtlayan şey nedir? sorum en açık biçimiyle budur.
teşekkürler...

2008-07-17 17:33:11

Cvp

ksap

Öyle bişeyin olabilmesi için gerçek zamanlı collision olması gerekir. İlerde olur belki[8)]

2008-07-18 00:41:04

Cvp

Seke

lbrush diye bir plugin var max için istersen bir dene ayrıca facegen modellerda iyi bir programdır yüz morphu için ama model import edebiliyormuydu hatırlamıyorum

2008-07-18 10:39:27

Re:Cvp

herbap

[quote=41852] Yazan: maveric

poly model üzerindeki bir vertex, bu vertex y - z eksenin de serbest iken x ekseninde belli bir yerden sonra move aracı ile taşınamıyor. x ekseninde bu vertexi belli bir koordinattan sonra kısıtlayan şey nedir? sorum en açık biçimiyle budur.
teşekkürler...[/quote]

böyle bişi başıma gelmedi şimdiye kadar... beli face / edge / normal gibi sınırlar açıktır...

vertex´leri çektiğinde olacak şey yüzeyleri saçmalaması olabilir ama yinede olmalı :)

2008-07-18 11:15:26

Cvp

no_fear

Bu kadar kişi cevap yazmış ama gerçekten sorununu anlayamadım.
Anladığım kadarı ile;
Karakterin göz yuvarlağını, göz yuvasının içine konumlandırıyorsun.Karakter başını sağa sola çevirdiğinde göz yuvarlağı göz kapağının üzerine çıkıyor.Göz yuvasından fırlayacakmış gibi oluyor.
Problemin bu muydu?
Eğer problemin buysa,
Space warps kategorisinden geometric deformable bölümüne gidip FDD box´ ı kullanmanı öneririm.

Göz kapağının ucundaki vertexleri dummy ile kısıtlamak istiyorsan Linked Xform modifierini kullanmalısın.

2008-07-18 23:42:36

Cvp

maveric

sayın no fear ;Göz kapağının ucundaki vertexleri dummy ile kısıtlamak istiyorsan Linked Xform modifierini kullanmalısın.
derken,
bunu biraz daha açabilir misiniz?
teşekkürler...

2008-07-19 14:37:41