shag hair ve yerçekimi...

shag hair ve yerçekimi...

yourmajesty

max 6 kullanıyorum ve shag hairin max 6 versiyonu var. sitedeki dersleri hatmetmeme rağmen ne shag hairin kendi dinamikleriyle nede sim cloth (onunda max 6 versiyonu mevcut) ile yerçekimi olayını ve saçların salınmasını bir türlü başaramadım. bu konuda deneyimi olan arkadaşlar, konuyu adım adım yazarlarsa sevinirim...

2004-06-15 09:18:04

Re:shag hair ve yerçekimi...

mengler

evet... bu konuya giren bir arkadaş daha....

Allah kolaylık versin....

Bu arada sim 2.5 sadece shag cloth objesini hesaplıyor... onuda belirtmek gerekir... 3.0 var ise shagın cloth objesini hesaplamıyor ve ekrandan yok ediyor... ::) sanıyorum sorun bu....

Eğer saçlar kendi shag dinamikleri ise.... sim clothda bunu etkileyen kumaş ise....gatrvity olarak simin kendi yerçekimini kullanmıyor shag.... onu ayrı koyacaksınız... birde sim cloth ile etkileşimli bir saçta en büyük sorun olarak içe geçmelerini göreceksin....Mass olabildiğine hafif ve splinelarda olabildiğine segmentli olmalı...

İçe girme hikayesine gelirsek bu tam bir baş belası.... Onun için etki alanının dan biraz yukarıda tutman işi kotarıyor ama hareketlerde bir anormallik oluyor...Bu nedir diye helpine baktığımda ürkütücü bir yazı ile karşılaştım...

Shag hair deforme olan objelerle etkileşiminde acaiplikler yapabilir ibaresi şimdiden ablukluklarına alışmanız konusunda benim tavsiyem olarak ilk aşamada soğuk su içmenizdir...

Yeni bir plugun demosu çıktı arkadaşlarımın izlemlerine göre gayet iyi olduğu söyleniyor... onu deneyin birde derim...

Shag maalesef biraz hareketlerde özelliklede simli kumaşta ediyor.... yapılabiliyor ama çok ayar gerekmekte.... bu arada kafaya link ile kafa hareketi yapılacaksa kafada rigid skin olmalı.. yoksa ona deforme oln shagta özellikle sakal yapldı ise gıgır patlamakta....


Tabi bunlar shagın kendi dinamik problemleri....

Yada refere oje kullanılacak... renderda gözükmeyen ve deforme olan öobjenin deforrmesiz haline shag uygulanmalı...

2004-06-15 09:18:04