bone ile animasyon
bone ile animasyon
arkadaşlar maxde bone sistemi kullanılarak yapılmış bir hareket(adım atmak gibi)nası arka arkaya düzgün bir şekilde tekrar ettirilir?yani tüm kareleri keylemeden?
Cvp
trackview´ın üst barında out-of-range keys diye bi seçenek var... ona basıp loop´ı seçersen sonsuza kadar devam eder
ama ilk ve son keye dikkat etmek lazım
Cvp
ilk ve son keyde neye dikkat etmeliyim?
Cvp
out-of-range key özelliği ile tekrar verdiğinde, ilk ve son keyler arası tekrar eder... ama hareketin es vermesini / beklemesini isteyebilirsin... o zaman aynı key´in bi kopyasını daha çıkarman gerekecek
Cvp
ben ık solver kullanarak kemikleri büktüğümde düzgün olarak bükülüyorlar ancak ileri hareketi vermek istediğimde sorun oluyor.
Eğer zahmet olmaz ise örnek bir dosya yapabilirmisin yada link verebilirmisin herhangi bir ders için?
Cvp
estağfirullah zahmetinden değilde, "ileri hareket vermek isterken" derken neyi kastettiğni tam anlamadım? hareketi tekrar ettirmek istediğinde mi yani?
Cvp
daha detaylı anlatayım o zmn.Bone leri ık ile bağlayıp ayağı temsil eden boneyi yukarı kaldırabiliyorum ve ileri hareket ettirebiliyorum.Ama üst bacak kemiğini hareket ettirdiğimde işler değişiyo yani hareketi tekrar ettirdiğimde sapıtıyor.
Cvp
Onceleri biped max-de kurulu degildi, her kes bone kullanarak zorlukla animasyon yapiyordu, cogu insan script yaziyordu, yani bone eskiden kalma bir shiy, biped ise programa dahil edildiki ishler kolaya gelsin.
Cvp
kemiklere dönüş açısı sınırları tanımlama imkanı var işini görebilir...
sağ paneldeki hiyerarşi, ik bölümünde...
+ + +
elchin arkadaşımıza,
bone her daim vardır var olacaktır... biped sadece ön tanımlamaları yapılmış bone´lardır... gün gelir biped yetmez yada eksik kalır bone kullanmak zorunda kalırsın... yani bone´suz karakter animasyonu düşünülemez :) o yüzden eski, yeni demeyip irdelemek gerek
Cvp
Osman arkadashim ismimi kuchuk harfle yazmishsin Elchin:)))))))