modelleme modifiye sorusu
modelleme modifiye sorusu
herkese selamlar
yapmak istediğim şeyi anlatmak için aşağıdaki resim gibi küplerden oluşan bir model grubum var.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/i9YX8A94n.jpg[/img]
yapmaya çalıştığım ise her objenin kendi aksında xyz doğru eşit şekilde haraket etmelerini sağlamak.bunu göstermek için elle yordamı ile yaptım.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/bo5ts27vu.jpg[/img]
fakat her obje küp gibi keskin forma sahipdeğil obakımdan elle bunu yapmak tam bir işkence bildiğiniz bir tool yada modifiye aracı yada püf noktası varmıdır.
teşekkürler
Cvp
pf source karıştır biraz sanırım onunla yapılabilir.
Cvp
hareketin nasıl olacağını tam anlamadım ama
scriptspot.com´a aratırsan bu tarz toplu işlemleri halledebilecek scriptler var
tavsiyem, blur´un script paketini kurmak
orada randon transform, transform, do gibi araçlar var... bu tarz toplu modifikasyonları saniyeler içinde halledebiliyorsun... denedim kullandım, çok verimli
Re:Cvp
[quote=41608] Yazan: herbap
hareketin nasıl olacağını tam anlamadım ama
scriptspot.com´a aratırsan bu tarz toplu işlemleri halledebilecek scriptler var
tavsiyem, blur´un script paketini kurmak
orada randon transform, transform, do gibi araçlar var... bu tarz toplu modifikasyonları saniyeler içinde halledebiliyorsun... denedim kullandım, çok verimli[/quote]
teşekkür ederim aslında basit birleşik olan küçük küpleri heryöne belli ölçekte haraket ettirmek istiyorum verdiğin linki inceliğim
Re:Cvp
[quote=41601] Yazan: enterasan
pf source karıştır biraz sanırım onunla yapılabilir.[/quote]
pf source paçacık takip sitemi olarak türçeye çevrile bilir çok derinlemesine bilmesemde sorumun yanıtı olmadığını düşünüyorum ben yağmur kar veya sarapnel etkisi gibi birşey değil elle yapılan ve karmaşık olan yöntemin otomatik yöntemi varmıdır diye araştırmaktayım ilgin için teşekkür ederim fakat senin pf source´da ileri bilgin varsa ve basic objelerin ölcekli haraketleri sağlana biliyorsa buradan bilgiyi paylaşmanı rica ederim süperbir yeni birşey öğrenmişoluruz hep birlikte çok teşekkürler iyi çalışmalar
Cvp
pf = pflow olarak algılıyoruz değil mi?
pflow ile parçacıkların tam bir grid üzerine döşemesi zor olabilir (script yazabiliyorsan ile mümkün tabi)...
ancak nesne tabanlı / her bir vertex´e parçacık gibi bi yaklaşım geliştirilebilir... ama pflow referans nesneler üzerinde birden fazla parçacık oluşturabiliyor (varsayılan araçları ile)
hareket kolay... "speed from icon" gibi bir bileşen vardı, onunla dışardan içeri doğru hızlanarak hareket edebilirler...
aslında yazmak yerine şipşak bir video çekeceğim ama kendi makinemde değilim :(
Cvp
nası hareket edecek anlamadım anlasam bişeyler dicem:)
Cvp
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/h4z27AH5G.gif[/img]
Eğer yanlış anlamadıysam, istediğin resimdeki gibi birşeyse...
Scatter ile yapabilirsin. Kolay anlaşılması için adım adım yazıyorum.
- bir plane oluştur, segment sayısı birden fazla olsun. Her vertexe 1 kutu geleceğini düşün.
- Bu plane´i alt altta gelecek şekilde çoğalt ve tüm planeleri birbirine attach yap. Bu şekilde küçük kutunun üzerinde yer alacağı bir temel oluşturduk.
Küçük kutuyu seç ve scatter komutunu uygula. Distribution obje olarak hazırladığımız planeleri seç. Distrubute using menusunden de all vertices´i seç. Böylece Küçük kutular büyük küpümüz üzerine yerleşti.
Büyük küpümüzde vertex moduna geçip scale edersen ve bunu anime edersen hareketimiz gerçekleşmiş olur. Ayrıca compound object bölümünden büyük küpü hide edebiliyoruz.
İyi çalışmalar...
Cvp
aha bu da süper oldu, parçacık ile uğraşmaktan daha pratik
+ + +
yinede pflow ile basit bi uygulama yaptım...
video, 2 mb, 4 dak... xvid codec... max sahnesi 2009
[url]http://www.dijitalx.com/osman/tr3d/pflow2_transcoded.avi[/url]
[url]http://www.dijitalx.com/osman/tr3d/pflow2.rar[/url]
parçacık tabiiki daha kontrollü
Re:Cvp
[quote=41635] Yazan: yavuz
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/h4z27AH5G.gif[/img]
Eğer yanlış anlamadıysam, istediğin resimdeki gibi birşeyse...
Scatter ile yapabilirsin. Kolay anlaşılması için adım adım yazıyorum.
- bir plane oluştur, segment sayısı birden fazla olsun. Her vertexe 1 kutu geleceğini düşün.
- Bu plane´i alt altta gelecek şekilde çoğalt ve tüm planeleri birbirine attach yap. Bu şekilde küçük kutunun üzerinde yer alacağı bir temel oluşturduk.
Küçük kutuyu seç ve scatter komutunu uygula. Distribution obje olarak hazırladığımız planeleri seç. Distrubute using menusunden de all vertices´i seç. Böylece Küçük kutular büyük küpümüz üzerine yerleşti.
Büyük küpümüzde vertex moduna geçip scale edersen ve bunu anime edersen hareketimiz gerçekleşmiş olur. Ayrıca compound object bölümünden büyük küpü hide edebiliyoruz.
İyi çalışmalar...[/quote]
yavuz eline sağlık çok pratik yöntem denedim küpler için işe yaradı ve vermek istediğim haraket aynen yansıtdığın gibi ama iregular formlar için nasıl olacak onu çözemedeim senin disiplininde yaratılan dimetrik "alan" üzerinde dizelenmiş vertex leri referans alınarak oluşuyor oysaki sorun dimetrik olmayan ,mesela "teapot" modeli gibi bir poly modeli deconstract ile kestiğimizde patlama etkisi için haraket oluşmuyor sorun bu işelemden sonra oluşacak haraket kümesi örnek işlem için işlem sıramı ve yaptıklarımı kayıt edttim
link:
------------------------------------------------
[url]http://www.screencast.com/t/JjNutvbJ2H[/url]
-------------------------------------------------
-