modelemi, arazi resminin üstüne nasıl yerleştirebilirim?

modelemi, arazi resminin üstüne nasıl yerleştirebilirim?

erdoerdo

3d max de hazırladığım mimari projemi, projenin uygulanacağı gercek arazinin resminin üstüne nasıl ekleyebilrim yardımcı olursanız çok sevinirim

2008-07-12 10:22:49

Cvp

herbap

en kaba hali ile... alfa kanallı renderlayıp, photoshopta kompozitleyebilirsin...

yada artalana fotoğrafı koyup direkt maxten çıktı alırsın

ama kompozisyonu harici halletmenin güzel tarafı, küçük dokunuşlar yapabilirsin... renklere özellikle, çünkü düz ışıklar ile fotoğraf ile aynı atmosferi yakalamak uzun iş bunun yerine ps de yapacağın bir kaç renk ayarı ile zaman kazanırsın

2008-07-12 12:49:09

Cvp

erdoerdo

alfa kanalı renderlayıp yapabilrim ama o zamnada gölgelerim çıkmıyor..ayrıca max de sahneye resmi nasıl getirecem backgrounda resmi atıyorum ama viewportda resmi görüp modelemi tam olara yerine nasıl oturtabilirim

2008-07-12 12:54:50

Cvp

erdoerdo

alfa kanalı renderlayıp yapabilrim ama o zamnada gölgelerim çıkmıyor..ayrıca max de sahneye resmi nasıl getirecem backgrounda resmi atıyorum ama viewportda resmi görüp modelemi tam olara yerine nasıl oturtabilirim

2008-07-12 12:56:51

Cvp

herbap

matte/shadow malzeme boşluğa/havaya gölge düşürmeni sağlar... ve bunu alfa kanalında sana verir

fotoğraf ile aynı açıyı tutturmak, zor iş... fotoğrafı çekme aşamsında düşünülmesi gereken birşey... kaba bir kroki ile fotoğrafı nereden çektiğinin notlarını alırsan... bilgisayar başında daha az tırmalarsın

ekranın sağ altındaki viewport ayar komutlar ile eğe büke tutturacaksın artık... buna çok kestirme bir metod yok (önceden ölçü mölçü almadığını varsayıyorum)

+ + +

"camera match" özelliği var tek kare renderlar için kullanılabilecek ama fotoğrafta referans alınacak nesnelerin kaba oran ve ölçüleri lazımki doğru tanımlamalar yapabilesin

2008-07-12 12:58:44

Cvp

buselik

Kaba oran ve ölçülere gerek çünkü zaten camera match bu oran ve ölçüleri bilmeden bizim objeyi resme düzgün olarak yerleştirmemizi sağlar.
Helpers menüsünün alt menüsünden camera match i ordan da cam point i seçiyoruz.
Snap tuşunu açarak hassas seçim yapmalıyız. Cam point düğmesi basılı iken ve snap tuşu açıkken model üzerinde yada binamız üzerinde en az 5 nokta işaretliyoruz, noktalar cisim üzerinde yerlerini alacaktır.
İşaretlerken, mümkün olduğunca görünen köşeler üzerinde seçim yapalım.
Noktalar belirlendikten sonra, model üzerinde seçtiğimiz 5 noktayı şimdi resim üzerinde nerelere geldiğini belirticez.
Bunun için kullanılacak resmi, viewport ekranına arka plan olarak koyalım.
Sonra utilities (çekiç resmi olan menü) menüsüne tıklayarak camera match i tıklıyoruz.
Biraz önce işaretledğimiz 5 nokta campoint info kısmında gözüküyor.
Assing position a tıklayrak 1. noktamızı seçiyoruz, modelde işaretlediğimiz noktanın resimde nereye tekabül ettiğini resimde işaretliyoruz (viewport ekranında arka plan resmi üzerinde) sonra 2. noktayıda aynı şekilde seçerek 5 noktanında yerlerini ayrı ayrı bu şekilde belirttikten sonra create camera düğmesine tıklarayarak camerayı oluşturuyoruz.
Eğer işlemi doğru yapmışsan camera oluşacaktır.
Camera oluşmadıysa noktaların düzgün işaretleyip işaretlemediğine dikkat et. Daha sonra binanın altına bir plane atıp bu plane matte shadow malzemesi atayarak gölgelesinin gerçek resimde de oluşmasını sağlayabilirsin

2008-07-12 16:52:30

Cvp

herbap

arkadaşım güzel anlatmışsın ağzına sağlık ama

görüntüdeki nokta ile model üzerindeki noktaları konumlandırırken eğer oran / ölçü bilmiyorsan kamera ya oluşmaz ya abuk oluşur...

atıyorum 2 nokta seçtin görüntüde araları kabaca 3 metre... e senin modelinin kaba oran ölçüsü bu kadar birim olmaz ise zaten işlem sonucu hatalı çıkar

internet üzerinden arayıp bulacağın camera match tutoriallarında ölçülerden bahseder, mesela [url]http://www.secondpicture.com/tutorials/3d/photo_montage_with_camera_match_in_3ds_max.html[/url]

çünkü, yazdıklarında, görüntü / model üzerinde nokta derken bile aslında oran ve ölçü gerektiğinin farkında değilsin sanırım?

2008-07-13 02:50:38