silindirin çapının değiştirilmesi

silindirin çapının değiştirilmesi

melkor666

eğrisel bir merdivende korkuluk oluşturmam gerekiyor küpeştesini oluşturdum ancak küpeştenin altında 4 adet küpeşte ile aynı tipte ama farklı çapta (küpeşte 51 alt sıralar 16) olacak aklıma gelen küpeşteyi klonlayıp çapı düşürmek ama yapamadım nasıl yapabilirim..
not : max 2008 de poly ile modelliyorum
[img]http://img246.imageshack.us/img246/5153/merdivenoh2.jpg[/img]
pembe renkteki 5 silindirden alta yer alanların çaplarını radüslerini değiştirmek istiyorum muhtemelen çok basit bi şekilde yapılıyor ama ben bilmiyorum

2008-07-11 13:37:08

Cvp

emreşan

mimari ile ilgim olmadığı için cevabı bilemiyorum ama foruma konu açarken duygularınızı değil, sormak istediğiniz konunun başlık veya özetini girmenizi tavsiye ederim.

bir de bu tür sorularda nerede takıldığınızı gösteren ekran görüntüsünü bir kaç açıdan görüntü ile paylaşırsanız daha çabuk yanıt alırsınız. belki de şu an poligon modelleme ile ilgili bir şey soruyorsunuz ama ben ekranı göremediğim için yanıtlayamıyorum.

2008-07-11 14:19:14

Cvp

herbap

emre çok haklı, 3 kez okumama rağmen çıkarabildiklerim

- eğri = spiral / helezonik merdiven? eğer öyle ise, array kullanabilirsin?

- küpeştenin ne olduğunu bilmiyorum, cahilliğimi bağışlayın... haliyle verilen sayılarında neye dalalet ettiğini bilemedim...

- en olmadı... acil ihtiyaç halinde camı kırın düğmeye basın modu = spacing tool´u ile çoğaltmak istediğin doğrultuda spline çizip, çoğaltacağın nesneyi o path üzerinden çoğaltabilirsin... aynı şekilde snapshot / clone and align tool´uda işini görebilir

2008-07-11 14:28:31

Cvp

buselik

O küpeşteleri hangi modelleme ile çizdiğini bilemediğim için aklıma gelen iki yolu da söyleyeyim. Loft modelleme ile mi çizdin yoksa sadece line ile çizip kalınlık mı verdin.
Loft ile çizdiysen ki buna zaten gerek yok loft modelde baz aldığın shape (çemberin) in yarı çapını modify panelinden normal yolla düşürmen yeterli.
Eğer line ile çizdiysen ve poly modele çevirmediysen değiştirmek istediğin küpeşteyi oluşturan line ı seçip modify menüsünden rendering bölümündeki thickness değerini düşürmen. Tabi bu line ın en sütteki line ile instance yaparak kopyalamamış olman gerek yoksa üsteki ana küpeşte de incelecektir.

2008-07-11 15:29:55

Cvp

melkor666

slilindir çizip silindiri poly ile uygun açıya getirmiştim şimdi sizin söylediğiniz gibi yaptım tam istediğim gibi oldu

2008-07-11 16:24:39

Cvp

herbap

"push" modifier´ı ilede halledilebilir... eğer nesnenin parametrik hali bozulmuş ise...

2008-07-11 16:55:41