ışık eklenmiş sahnelerde shade view karanlık kalıyor
ışık eklenmiş sahnelerde shade view karanlık kalıyor
3dsmax ile çalışırken varsayılan ışıklarla aydınlatma yapıyor ama sahneye bir ışık eklerseniz onun ışığını alıp varsayılan ışıkları iptal ediyor, bu durum bende hep sorunlu çünkü eklediğim ışık gi plugin le işe yaradığı için sahnedeki model hep karanlık kalıyor.vray çalışınca envoriment ile birlikte o ışık yeterli ama shade halinde çalışırken o ışık sahneyi aydınlatmıyor ekran kartı da nanay olduğundan karanlık bir sahne oluyor.ben ek bir ışık ekleyip modelleme yaparken geçici çözüm buluyorum ama onuda her test renderi esnasında kapatmak yada silmek lazım yok mu şunun çözümü ,varsayılan ışıklar hiç gitmesin modellerken kalsın istiyorum benim ışıklar sadece renderda çalışsın, muhtemelen vardır ben bulamadım..
Cvp
benim ekran kartımda, d3d modunda iken ışıksal saçmalamalar yapıyordu... sendekide benzeri bişi galiba
ilk aklıma gelen çözüm opengl yada software moduna geçmen
default ışıkların her daim (sadece layout´ta) açık kalması için,
viewport´un ismini sağ tık... configure, rendering options bölümünde, default light´ı çentikle... keyfine göre 1 yada 2 ışıklı tiplerden birini seçebilirsin
Cvp
belki sorunu tam anlayamadım ama anladığım kadarıyla kendi ışığını modellemeleri yaptıktan sonra ekle o zaman ???
Cvp
bu işin herbabı konuşmuş benim tavsiyemi boşver :D:D
Cvp
bu işin herbabı konuşmuş benim tavsiyemi boşver :D:D
Cvp
estağfirullah...
bu tarz teknik sorulara şakkadanak cevap vermeyi maharet saymıyorum kendi adıma... aksine büyük şanssızlık... çünkü bir çoğunu önceden tecrübe etmiş oluyorum
teknik problem paratoneri gibi bişiyim sanırım, ne kadar kaçarsam kaçayım, problemler gelip bulmakta beni :)
Cvp
:D her eve lazım senden hoca. teknik problemlerimiz oldukça buluruz seni :). eksiğin yok fazlan var valla o da h harfi. erbap ;)
Cvp
hehe eyvalla...
aman türk işi klonlamayında :) çoluğuma çocuğuma yazık