3ds max te transparent(saydam) texture
3ds max te transparent(saydam) texture
Merhaba arkadaşlar, 3ds max te çizdiğim bir objeye arkaplanı transparent(saydam) olan bir texture ekleyince saydam olan yerler beyaz oluyor acaba nerde yanlış yapıyorum?
Cvp
texture da şeffaf olmasını istediğin yerler tam olarak siyah değil ise, objenin diffuse color rengi görülür. yani ne kadar gri o kadar diffuse görünümü. ama yok bu kısmı doğru yaptım zaten diyorsan, belki de bir objenin yansıması vs. üzerine düşüyor da olabilir. bir resim eklersen daha rahat anlayabiliriz sorununu. şimdilik aklıma gelen bu.
Cvp
arka plan derken enviroment mi demek istiyorsun yoksa nesne üzerinde sadece eklediğin map i mi görmek istiyorsun. bunun için map haricinde görünmesini istemediğin bölümlerin alpha kanalını çıkarman gerekiyor.(siyah beyaz).alpha map ını opacity kanalına atarsan istediğini yapmış olursun.
Cvp
Kullandıgın Resmin Şeffaf Olması Malzemenin Şeffaf Olmasına Eş Deger Degil.
Şeffaf Malzeme İstiyorsan Opactiy Degerini Düşürmen Gerekli
Vray Malzemeleriyle Yapacaksan Refract Kısmını Beyaza Yaklaştırman Gerekli.
Umarım Sorunu Yanlış Anlamamışımdır