Multi/Sub-Object Yardım
Multi/Sub-Object Yardım
Arkadaşlar öncelikle bu işte gayet yeni olduğumu belirteyim, sorumdanda anlaşılıcaktır zaten ;
Multi/Sub-Object ile Pencere materiali hazırladım zaman, Cam´a vermiş olduğum ID numarasındaki Raytrace´de Transparency çalışmıyor, Reflection ve diğer şeyler ok ama cam saydam değil,
Tek bir Metarial açınca da malumunuz, Cam ve Çerçeve beraber saydamlaşıyor..
Belki çözüm çok basittir ama bağışlayın acemilik işte :P
Cvp
lütfen ?
Cvp
hocam maptan opacity değerini düşürmeyi denedin mi? hiç
Cvp
bu anormal birsey gibi .pencereleri kendin mi yapıyorsun eğer kendin yapıyorsan cam kısmında başka ters yöne dönük poligonlar olmadığını bir kontrol et istersen. ama belkide soruyu ben yanlış anladım.birde acemiyim dediğin için söylüyorum kusura bakma reflection color rengini çok beyaz mı yapıyorsun yoksa .beyaz renk tam bir aynadır. geçirgen özelliğinin artması için renk siyaha doğru gitmelidir.neyse selamlar
Cvp
max içerisindeki hazır pencere kullanıyorsanız bu tek parca olarak geleceginden
multi sub obje kaplama tipinde verdiginiz ID numaraları modeldeki yerlerine göre kafasına göre gelecektir modele ya edit poly modifiyeri uygulayın yada sag klik ile editable poly türüne cevirin bu asamadan sonra poligon asamasında secip
(sagdaki kırmızı kare)
listenini asagılarından ID nımarasını değiştirebilir multi kaplama tipindeki sitediginiz bir IDs numarasını cam materialine denk getirebilirsiniz..
bu şekilde çalışırken multi kaplama olmadanda tek tek farklı toplar ilede çalışabilirsiniz...bu çalışmaya göre değişebilir..
baska bir yol daha var multi sub obje kaplaması tipinde zaten malzemelerin ID numaraları vardır onların yerlerini değiştirdiginizde modeldede digişir..
cam gib şeffaf olmasını istedignizi yerde opaciti degerini düşürün yada opaciti slotuna sitah bir malzeme kaplayıp degerini seffaflığını istedigniz kadar olana kadar düşürün.
opacity ile içinden geçen ışıgın geçirgenlik ayarıda yapılır..
Cvp
1. Hazır nesne kullanma.
2. Eğer mecbursan Hazır nesneni Editable poly yap ve parçalarına ayır.
Yani: Nesneler hangi amaçla yapılır? Herkes kendi amacına göre hazırlar. Bazı nesnelerin anime olacağı düşünülmez. Bazıları ise sırf bu amaçla modellenebilir. Sen hangi amaçla model yapacaksan kendine has amaçların doğrultusunda modelleme yapmalaı ve ilgili araçları kullanmalısınız. Farz edelim çok kaliteli ve amacınıza uygun bir modeli hazı buldunuz. Mesela Hazır Ağaç, Pencere ve Kapılar. Eğer bunları kullanıyorsanız -ki tavsiye etmem- editable Poly türüne dönüştürün. Ardından malzeme ve mapping lerin kontrolunu rahat ve hızlı sağlayabilmek için deatach ile parçalarına ayırın.
Saygılarımla,
Ergin TEZER