Material Editor ve UVW Map
Material Editor ve UVW Map
arkadaşlar benim iki sorum olacak
birincisi ilk defa komposizyon bir çalışma yapıyorum material editor deki slotlar doldu, yeni boş slot nasıl ekleyebilirim bir türlü bulamadım
ikincisi uvw map ile ilgili; mesela küp ve küreden oluşan bir birleşik nesnemiz olsun. ben buna UVW Map uyguladığımda Spherical yada box uygulamak zorundayım. Spherical uyguladığımda kutu üzerinde güzel sonuç alamıyorum, box uyguladığımda da küre de güzel sonuç alamıyorum.
Nesnenin poligonlarını Polygon: Material ID´s den küre ve kutu olarak gruplayıp 2 UVW Map uyguluyorum ama bir türlü UVW Map´lara Material ID gruplarını tanıtamadım. yada yanlış yoldan mı gidiyorum ?
Cvp
merhaba utku, ilk sorunun cevabı, daha doğrusu benim tavsiyem, materiak editör içerisinde herhangi bir slotu seçip standart (ya da vraymtl vs.) butonuna tıklayarak açılan menüden "multi sub object" seçeneğini işaretlemen, adından da anlaşılacağı gibi çoklu alt malzeme eklemende yardımcı olacaktır. bu işlemi seçtikten sonra keep old material seçeneğini de işaretlersen slotundaki malzeme 1 numaralı malzeme olarak kalacaktır. bununla birlikte set number butonundan da dilediğin sayıyı belirleyebilirsin. tabi bu malzeme editörünü açarken bilgisayarın bir miktar yavaşlamasına sebep olabilir. ayrıca herhangi bir slota gelip delete butonuna tıklayarak, çıkan menüde only material editör seçeneğini işaretlersen objeden değil ama malzeme editöründen kaldırarak yer açmış olursun. yine o malzemeye ihtiyacın olursa şırınga şeklindeki butonla sahnedeki obje üzerine tıklayarak malzeme editörüne malzemesini alabilirsin.
ikinci sorun için ise küresel kısmı detach ile ayırmak en kolay çözüm gibi görünüyor ya da diğerini. yani ikisi bir iken bu türden bir zorluk çıkması doğal.
Cvp
ilk soruma cevabın için teşekkürler hocam, slot ekleme olmaması gerçekten çile diye düşünüyorum.
sanırım ikinci sorumu yanlış anlattım. şöyle deniyeyim birde =)
şimdi bir nesnenin(bir kaç farklı poligon grubuna) birden fazla uvw map uygulamak istiyorum. uvw map ekliyorum fakat poligon hedeflemesini yapamadım
Cvp
anladım, öyleyse yapacağın şey basiyçe şöyle; maodify list de mesh select e gir. hangi polygonlara farklı uvw map atayacaksan seç, yani mesela üç çeşit uvw map uygulayacaksan ilk seriyi seç, bu polygonlar seçiliyen uvw map uygula. daha sonra ikinci seri polygonları seçip bu sefer onların üzerine uvw map uygula ve bu şekilde üçüncü seriyi de tamamla. sadece iki seri polygon olacaksa ilkine uvw mapping uyguladıktan sonra, ikinci kez mesh select e girdiğinde ctrl+ı tuş kombinasyonunu kullanabilirsin. kolay gelsin.
Cvp
çok saolasın