Farklı cisimlerde metal görünümü neden bozulur ?
Farklı cisimlerde metal görünümü neden bozulur ?
Arkadaşlar aynı sahne içerisinde aynı ışık aynı materyal aynı ayarlarla yuvarlak bir nesnenin metal görüntüsü mükemmel çıkarken yine aynı sahneye kare formda bir nesne yerleştirdiğimde metal görüntüsü berbat çıkıyor, konu ile ilgili bilgisi olan var mı? hdri de kullansam caustic ayarlarını da açsam değişen bir şey yok.
Cvp
Gerçek hayatta, keskin hat yoktur desem !!! Pırıltı için ya da metal veyahut cam için pah kırılmış nesneler modellemeli... Bir de İnsanoğlunun aynayı göremeyeceği unutulmamalı...
Saygılarımla,
Ergin Abi
Cvp
Vray kullanıyorsan renderer olarak söyleyebileceğim bi kaç şey var.Objelerin parlama yapan yansıma yapan yüzeyleri ışığa, kamera açısına vb.... göre değişir bu bir.İkincisi reflection içerisinde IOR değeri ile oynamanız gerekir.Bu değer malzemeden malzemeye değişir tabi ki kullanmak istediğiniz metale göre de.Ayrıca bir de yine materyal ayarlarında anisotrophy değeri ile oynamanız gerekir ki bu da metal yüzeyde çok yakından görülebilecek metale dokusunu veren ince kanalların yüzey üzerindeki dönüş ve yansıma görüntüsünün nasıl olacağını gösterir.Bu linklerin yardımcı olabileceğini sanıyorum
kolay gelsin.
1 - http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_material.htm
2- http://www.neilblevins.com/cg_education/brushed_metal/brushed_metal.htm
Cvp
herkese teşekkür ederim
Cvp
bir de bazı hazır metal malzemelerde reflaction ya da diffuse gibi kanallara fallof malzeme verildiğini görürüz. bu özellik sayesinde yuvarlak bir form ile köşeli bir form arasında yansıma veya doku vs. bakımından farklılık oluşur. örneğin yansımayı kenarlarda azalacak ortada fazlalaşacak şekilde ayarlayabilirsiniz. ancak oval malzemede bu azalma daha sınırlardayken küp gibi objelerde ortalardan başlar azalmaya bu da hissedilir bir farktır.