Büyük Sahneler ve Max

Büyük Sahneler ve Max

j-joey

Selam arkadaşlar,

bir tatil sitesinin modeli üzerinden çalışıyorum. binaları modelledim 12 katlı 2 blok ve 5 katlı 5 blok var, blokların hepsi de 3 bitişik binadan oluşuyor. bunun dışında havuz ve yaya yolları var. yakında eklenecek ağaçlar çalılar şezlonglar vs. var

gelgelelim MAX iyi dediğim makinemde (P4 2.8 HT işlemci, 1 GB ddr400 Ram, 120 GB Sata hdd, GeForce FX5700 ekrankartı) bile beni deli ediyor. viewportda OpenGL kullanıyorum ve default ayarlarla duruyor.

kafayı yemeden birşey seçmek imkansız. saçlarım dökülmeye başladı valla...

sizce bu hantallığın bir çözümü olabilir mi? yazılım mı değiştirmeliyim, donanım mı, yoksa yazılım konfigürasyonu mu? o da olmadı model mi değiştirsem?

2004-06-28 14:33:21

Re:Büyük Sahneler ve Max

yourmajesty

dostum j-joey, polygon sayın ne alemlerde? muhtemelen 500.000 le 800.000 arasında. belki dahada fazla. bu şartlarda makinanın kasılması normaldir. model sayısını düşürmekten başka çaren yok gibi gözüküyor. insanları bankları falan plane özerine alpha lı falan çalışabilirsin...kolay gelsin...

2004-06-13 10:44:46

Re:Büyük Sahneler ve Max

Parathoner

Evet Cenk´in dediği gibi gereksiz yüzeyleri düzeltebilirsin. Geçişlerde ve seçimlerde Bounding Box´ı kullanabilirsin. Ya da bir Cad kartı alabilirsin [:D] Birözelliği daha vardı sanırım max´in tam hatırlayamadım ama görüş ekranlarında low poly çalışıyorsun fakat render da high poly render alıyordu sanırım, öle bişeyler vardı.

2004-06-14 02:24:03

Re:Büyük Sahneler ve Max

sekocan

olmadı o sırada kullanmayacağın objeleri hide edersin

2004-06-14 13:59:47

Re:Büyük Sahneler ve Max

mengler

bu durumda box görünümüne kasan şeyleri çevirmen mantıklı olacaktır...

Birde max nesneler ile uygulamış olduğun modifyleri üzerinde ve dosyada tutuyor.... velhasıl işini bitirdiklerini meshe cashe çevir gitsin..... yoksa viewportta nesneleri çeviremezsin.... :)

hiç kullanmadıklarınıda grupla ve layer yada hide ile gönder....budur....

düz yüzeyleride polyden arındır....

--------- Solo...
ekran kartını değiştir.... donanım artırımına git... linuxa geç... 3d yi maxi bırak salla gitsin linuxta veritabanı programları ve yönetimi işine gir... yok dersen programlama işine gir... sende bir beyanname düzenleme programları yapanlar arasında şanlı bir sayfa aç.... olmadı modüllü bir muhasebe programı ülkemizde bunlar çok az.. :)) .... boru çizme ve yerleştirme programı....

Programlama kesmez bizi dersen bilgisayarın kıçına bir pic işlemci takıp robot tasarla.. vs vs...

bunlara da hayır dersen ......... :)

mu ha ha ha... mengler kendine gel.... özlemişim valla drekon şu kırık masa internet sayfanı.... iyiki topladın gene.... baksana hızımı alamadım....saçmalıyorum.....

2004-06-14 16:07:11

Re:Büyük Sahneler ve Max

j-joey

Söylediğiniz şeyleri zaten denemiştim, az buz işe yarıyor ama bana saç baş yolduran, deneme renderi almak için herşeyi unhide ettiğim zamanlar... Sanırım benim asıl problemim bina üzerinden fazla ince işe girişmiş olmakta yatıyor... Herşey çok fazla polygona sahip. Optimizer felan attım fazla işe yaramadı. Neyse böyle saç baş yolmaya devam edip, bir sonraki sahneyi daha low-poly ve texture-based yapmak en iyisi olacak...

Son bi soru daha, elimdeki modeli low poly´ye mümkün olduğunca en az uğraş ve en az kayıpla nasıl indirebilirim. Standartlar dışında bir plugin felan var mı?

2004-06-14 18:36:21

Re:Büyük Sahneler ve Max

j-joey

Bu arada teşekkürler...

2004-06-14 18:37:38

Re:Büyük Sahneler ve Max

demir

BENDE BİRŞEY EKLEYEYİM j-joey ARKADAŞIMA KATILIYORUM HİÇ BİR ŞEY FARKETMİYOR BENİM İŞYERİNDE KULLANDIGIM MAKİNA NIN ÖZELLİKLERİ HEMEN HEMEN AYNI BENİM ANLADIGIM KADARIYLA İŞLEMCİDEN KAYNAKLANIYOR HYPER -THREADİNG İŞLEMCİLERDE BÖYLE BİR OLAY VAR ŞİRKETTEKİ MAKİNA P4 H-T 2.8 EVDEKİ MAKİNA AMD-XP 2600 2080 GH DE ÇALIŞMASINA RAGMEN EN AZ 4 KAT DAHA HIZLI RENDER ALIYORUM ADI GECEN MAKİNANIN İŞLEMCİSİ ÇOK HANTAL OLMASINA RAGMEN ARTISLARI, ÇOK STABİL ÇALIŞIYOR OLMASI,SORUN ÇIKARMAMASI VE AYNI ANDA İKİ FARKLI İŞLEMDE YAPABİLME ÖZELLİGİ AMA BİZİM İŞLERE TERS BİR DURUMU VAR ODA HANTAL OLMASI MAKİNA HANTAL OLDUKTAN SONRA İSTETİGİ KADAR STABİL OLSUN NE YAZAR SAYGILAR.

2004-06-24 03:47:23

Re:Büyük Sahneler ve Max

iceman

O kadar büyük bir kompleksin 3d çizimini iki şekilde yapıyorum.

(Eğer animasyonunu yapmıyorsan)
1- Öncelikle kamera bakış açılarını belirlemelisin ve bu kamera bakış açısının dışında kalan yerleri sahnenden çıkarmalısın.

2- Eğer kamera ile bütün hepsini görmek zorundaysan (ki büyük ihtimal böyledir) bina üzerinde modellemeye ait gereksiz detaylardan kaçınmalısın.

3- Kameran bir binaya oldukça yakın diğerlerine uzak ise; yakın olan binanın modellemesi daha detaylı arkadakiler ise daha az detaylı olmalı.

Bu sayede çalışmalarında şimdikine nazaran daha hızlı çalışabilirsin ki render süresinide oldukça düşüreceğinden emin olabilirsin.

2004-06-24 05:03:48

Re:Büyük Sahneler ve Max

Phobos

Dostum muhtemelen binaları AutoCAD de modellemişsindir..(tahminim)
Benim gördüğüm kadarıyla AutoCAD modellerini MAX 5 yer,ne MAX 6 ile import edersen eski versiyonlara göre çok daha hafif olarak geliyor, yani o duvarların üzerindeki gereksiz faceler gelmiyor mesela (ya da bana öyle geldi) , ve de import ederken çok fazla seçenek sunuyor, mesela low poly olarak import etmen mümkün, ya da smoothness a çok dajha iyi müdahale edebiliyorsun...
bilmiyorum işte bi dene yani::)
Ha bide eğer video yapacaksan layer olarak render etmeni öneririm sekansları..hafif olduğu için toplamdan daha kısa sürüyor galiba..(tabi render sonunda zor bir compositing yapmayı gözün keserse.)
kolay gele..

2004-06-24 05:10:58