Plane üzerine yeni line çizdiğimde önceki kayboluyor...

Plane üzerine yeni line çizdiğimde önceki kayboluyor...

kodadimet

Slm Arkadaşlar,

3ds Max´e başlayalı fazla zaman olmadı ve şu anda yüz modelleme üzerine çalışıyorum...Bilen arkadaşlara bir sorum var... Ben yüz modellerken plane´e modellemek istediğim resmi texture olarak atayıp üzerinden modelliyorum... Daha önce karşılaşmadığım bir sorunla karşılaştım bu hafta... Bazı ayarlarla mı oynadım bilmiyorum ama artık plane üzerine line çizip ve bu line ları dikdörtgen olarak kapatıp (kapatmak istiyor musun sorusuna evet deyip) bir sonraki dikdörtgeni çizmeye başladığımda önceki kayboluyor... (Aslında sadece görünürlüğü kayboluyor... Yoksa H tuşuna bastığımda orada görüyorum line´ı) İmleçle üzerine gittiğimde (tıklamadan da olsa) veya seçtiğimde geri görünür oluyor... Problem nedir bulamadım... İnternette de baya aradım ...

Bilen arkadaşlar yardımcı olabilir mi?

Teşekkürler şimdiden

2008-05-26 11:58:21

Cvp

drekon

çizmeye başlamadan önce plane´yi Y ekseninde biraz geriye götür. Spline 0,0 noktasına çizer plane onun önünde olunca görünmesini engeller.

2008-05-27 00:01:12

Cvp

kodadimet

Teşekkürler ama ben zaten çizimi ilk aşamada front viewportta yapıyorum... yani birbirinin önüne geçmesi olasılığı yok... sorunu gösteren küçük bir avi dosyası hazırladım ama ne yazıkki buradan sadece resim dosyaları attach edilebiliyor...

Gittikçe bunun bir software bug olabileceğini de düşünmeye başladım açıkçası... çünkü dediğim gibi mouse´ı plane üstünde gezdirdiğim zaman (tıklamadan) üstüne geldiğim line görünür oluyor... Mouse uzaklaşınca tekrar gidiyor...

garip bir problem yani...

2008-05-27 00:10:12

Cvp

ArkondeR

direct 3d de benzer problemleri ben de yaşıyorum bazen ama onlarla yaşamaya alıştım :)

2008-05-27 03:47:55

Cvp

kodadimet

Nihayet çözdüm problemi:) Alper senin Direct 3d ´den olabileceği yorumunu okuyunca ben de Direct 3d ayarlarımla oynadım ve düzeldi! Teşekkür ediyorum...

Sizinle de paylaşayım... Belki başka biri de aynı problemle karşılaşır... Çünkü kesinlikle internette bunun için bir açıklama bulamadım...

"Custumize>Preferences>Viewports>Configure Driver>Window updates" kısmında "Redraw scene on window expose" kısmını tiklediğimde problem çözülüyor... Yani pencere update´i ile ilgili bir sorun sanırım...

Herkese teşekkürler... Şu yüz modelleme baya zor bir iş ama bitirince burada yayınlarım inşallah...

2008-05-27 08:57:43

Cvp

chrome_nickel

daha güçlü bir ekran kartı kökten çözüm sağlar :)

2008-05-27 14:55:06

Cvp

kodadimet

Bu sorunu sadece ben yaşamıyormuşum...

http://area.autodesk.com/index.php/forums/viewthread/2598/

Kesinlikle ekran kartlarına bağlı şimdi daha ii anladım... Yukarıdaki settingi benim işteki bilgisayarda yapmıştım (32 bit 3ds Max yüklü... Şimdi hatırlamadığım ama çok da ii olmayan bir ekran kartı var)... Evdeki bilgisayarımda ise daha ii bir ekran kartım olmasına rağmen o settingler sorunu çözmedi... (64 bit vista ultimate ve 64 bit 3ds Max 2008 kurulu, işlemcim Intel Quad 6600 2.4GHz., ekran kartım NVIDIA Ge Force 8500GT)

Ancak ayarı Direct 3D den Open GL´e aldığımda sorun çözüldü... Peki Direct 3D ile Open GL kullanımı arasında fark var mı performans olarak?

2008-05-27 21:44:42

Cvp

chrome_nickel

windows ortamında direct 3d opengl´e göre biraz daha performans konusunda başarılı. ancak direct 3d desteği tam olan bir ekran kartı ile.

eğer opengl´den tam performans almak istiyorsan en uygun işletim sistemi linux. zaten sgi makinalarının işletim sistemleri felan opengl üzerine kurulur. opengl desteği ön planda olan ekran kartları ve yine opengl´e özen gösterilmiş bir yazılımla opengl her halukarda direct3d´den çok daha verimli ve hızlıdır.

ancak 3ds max´in opengl performansı çok düşük. yani opengl sistemi daha hızlı, ancak 3ds max´in alt yapısı microsoft ve bilgisayar oyunu sektörü ortaklıkları dolayısı ile direct3d üzerine kurulmaktadır.

yani 3ds max´in ticari stratejisi gereği direct3d üzerine geliştiriliyor. opengl sürücüsü de alternatif olsun diye var sadece. zaten dikkat etmek lazım ki 3ds max´in windows dışında kullanım alanı yok.

çünkü neredeyse direct3d´ ile %95 bağımlı çalışan bir yazılım ve direct3d sadece windows alt yapısında var. onun dışındaki işletim sistemleri %90 oranla opengl alt yapısı ile çalışıyor.

2008-05-29 11:48:50