buzlu cam?
buzlu cam?
foruma ve 3ds max´e yeni bir kullanıcı olarak herkese selamlar. sorumu sormadan önce belirtmek istiyorum site içinde aradım ama bulamadığım için yeni başlık açıyorum eğer hatalıysam baştan özür dilerim. modellemeye çalıştığım öğrenci projesinde dış cephe kaplaması olarak projenin bir bölümünde beyaz tonu ağır basan seffaflığı daha çok gece yani içeriden aydınlanınca ortaya çıkan bir malzeme oluşturmaya çalıştım ama ne yazık ki beceremedim, daha net anlaşılması için kısaca beyaz buzlu cam yapmaya çalışıyorum. yardımlarınızı bekliyorum, iyi çalışmalar.
Cvp
merhaba metin, kusura bakma geç bir cevap oluyor ama, anca cevapsızları göster linkine tıklayınca görebildim mesajını, istediğini yapabildin mi, yapamadınsa burdan yine cevaplamaya çalışayım, bu sefer inşallah geç kalmayız, kolay gelsin.
Cvp
metin kardeşim nasıl yapıldığını buldunmu peki eğer bulduysan kısaca yazabilirmisin mental ray için
Cvp
bende bekliyorum cevabı. vray için:)
Cvp
arkadaşlar soruna cevap bulundu mu bilmiyorum ama burda yazılan birşey olmadığı için kendi çözümümü aktarıyım dedim.
Zaten artık max 2009 kullananlar mental ray de böyle bir sıkıntıyla karşılaşmıyor nesneye solid glass metarial ekledikten sonra surface roughness değeriyle oynandığında istenilen sonuca gidilebiliyor.
mental ray dışında benim kullandığım teknik cam materialini ekledikten sonra maps sekmesinden bump map kısmına speckle uygulamak.
Umarım yararı dokunur iyi çalışmalar...
Cvp
speckle kesinlikle işe yarıyor. teşekkürler volkan..
Cvp
vray için speckle gibi yöntemlere gerek yok, malzemeyi, standart kutucuğuna tıklayıp vraymtl seçin, ardından refraction renk skalasında beyaz yaptıktan sonra, glossines değerini 0,8 veya benzeri değerler vererek değiştirin, değer düştükçe camın ışık kırması vs. de değişerek buzlu cam elde etmenizi sağlayacaktır. bu ayarları refraction için de yaparak yansımasıyla ilgili de ayar verdikten sonra ior değerlerini 1,55 e alabilirsiniz, bu değer cam için ışık kırılma isndiridir.
bir de vraymtl kullanmadan, standart malzemedeyken, maps listesinde refraction kutucuğuna tıklayıp vraymap seçebilirsiniz, daha sonra en üstteki seçeneklerden refract i işaretleyip yine glossy ayarlarında değişiklik yaparak elde edebilirsiniz. burada subdivs kısmına dikkat etmek gerek kendisi 50 olarak verir, bu değer render işlemini çok uzattığı için 8 yapabilirsiniz. ayrıca dolgu rengi vermek buradan da basitçe yapılmakta. kolay gelsin