İnşaat animasyonu...
İnşaat animasyonu...
Selamlar. Bir Çiftlik projesi için animasyon hazırlıyorum. Animasyonda sadece kamera dolaşacak, yani sahnede hareketli bir ürün yok. Ancak istediğim bir şey var, sıfır arsa üzerinde önce temeller gözüksün, sonra taşıyıcılar, çatı, kaplamalar, insanlar hayvanlar vs, yani kısacası modeli parça parça oluşturduktan sonra (bu esnada kamera sabit) kamera içinde dolaşacak. İkinci kısımda bir problemim yok ama şu ilk kısımdaki inşaat animasyonunu nasıl yapabilirim?
Sorularınız için şimdiden teşekkürler...
Cvp
kısa aralıklarla modelleme yaparken render al temelden başlayarak ne kadar çok render olursa o kadar güzel olur fakat bu işte sürekli kaplama ile uğraşaksın.daha sonra bu renderları mesela moviemaker gibi bir programda birleştirip video olarak kaydedebilirsin diye düşünüyorum.basit bir yaklaşım...
Cvp
gakko arkadaşın yöntemi de olabilir ama mantıklı değil hem çok zaman alır hem de gereksiz uğraşırsın.bu iş için en iyi yöntem maskeleme.herhangi bir compozit programı ile çok kolay halledebilirsin. after effects veya combustionda mask yöntemini arşatır çok fazla zamanını almaz kolay gelsin...
Cvp
selam, keyframe aralıkları ile halledebilirsin. önce bütün objeleri seçip properties kısmından visibilitylerini 0 yapıp sonra gözükmesini istediğin sıra ile objeleri seçip hangi saniyede gözükmelerini istiyorsan onun birkaç saniye öncesinde visibility değerini 0,1 yaparsın, böylece o süreye kadar gizli kalırlar, yoksa hayalet gibi görüntüleri oluşur. Ayrıca render 1 dakika ise ben 30sn yaparım kısa keyframe aralıkları ile sonra video editing ile 2 katı hızlandırırım. Bu işlem, render süresini yarıyarıya azaltıyor mimari animasyonda. Kolay gelsin.
Cvp
slice modifieri işini görür sanırım
Cvp
O da bi çözüm tabi... Ancak benim tam istediğim herşeyin aynı video içinde olması. Bunu başaramazsam sizim yolunuzu kullanabilirim, teşekkürler...
Cvp
Aslında tam olarak anlayamadım ama aklıma nedense ProBoolean geldi. Herhangi bir cismi istediğin bir süreye kadar görünmez yada görünür yapabilirsin.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/mq91mzKdT.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/IhUu408hE.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/LMPdK9y3u.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/t4IDU71BJ.jpg[/img]
Cvp
.........Bence de en iyi yöntem Slice modifieri.........
.......Diğerleri fazla zaman alabilir..........
Cvp
Tüm Modellemeleri Yaptıktan sonra hangi sıra ile istiyorsan sadece ilgili modelleri "Alfalı" Render ettir. Ardından After da geçişleri yap olsun bitsin. Hee, eğer modelleri de animasyon yapmak istiyorsan (mesela taşıyıcılarda örülsün felan gibi) o zaman Matte/Shadow nesneler oluşturup onları hareket ettirircen. Ters ten Düşünmelisin. Unutma, Tersten...
Saygılarımla,
Ergin TEZER
Not: Proboolean veya slice sahnelerinizi ağırlaştırır. Matte/Shadow model mantığı Temel ve basit nesneleri Matte/Shadow malzeme ataması ile meydana gelir. Matte/Shadow "isteğinize bağlı" olarak Alfalı Maskeleme yapar. Şöyle düşünün Bir Kutu ve bu bu kutudan Nano büyük bir başka kutu üst üste. İçerdekini göremezsiniz. Dışardaki M/S nesne ise onu da Render de göremezsiniz. Şimdi M/S nesneyi biraz kenara kaydırıp render alın. Ta taaa. İçerdeki nesnenin bir bölümü render de ortaya çıktı. gibi...
Cvp
değerli bilgileriniz için çok teşekkürler... Dediklerinizi uygulamaya çalışacağım, Hatta en son ürünü de sizinle paylaşırım izniniz olursa bklm becerebilmişmiyiz...