FG map ve radiosity
FG map ve radiosity
FG map te oluşan solution ları kaydedip tekrar kullanarak render süresinden kazanabiliyoruz. Ama, bunun için bir çok farklı açıdan render lar almak lâzım. Şimdi ben düşünüyorum da bunun için sahnenin görünmeyen yerlerinin de aydınlatma hesabını yapıcak ve tek bir seferde tüm sahnenin solution ını hazırlayacak bir yöntem var mı?
Re:FG map ve radiosity
FG map nedir.
biraz tuhaf oldu ama cevap yerine soru alınca.
Re:FG map ve radiosity
Final gather radiusunu düşürmek, sample adedini artırmak ve hemen yanıbaşındaki sekme miktarını yeterli değere getirmekle olur, ancak fg map i hız kazanmak için kullandığımızı düşünürsen, bunun pek işe yaramayacağı aşikar.
Gene en iyisi gerekli yerlerde bi gece boyunca 1000 sample ile gezinmek :)
Re:FG map ve radiosity
Fg radisunu düsürerek hic render alamadık ki byte.. Fg Map hesabını nasıl süründürüyo hepimiz biliyoruz.. Eger Animasyon yapılacaksa en mantıklısı once 80 karelik renderin fg Mapini (degeri 100 olarak) kaydettirip sonra o mapi kullandırarak animasyonun tamamını bastan tekrar render almak.. :) bunu denemiştik ve çamurlaşmaların ilerleyen karelerde düzeldiğini beraber görmüştük... Eger söz konusu ortamın tek karelik renderi ise bytemanin soylediği en mantıklısı gibi şuanda.