iç mekan aydınlatması???
iç mekan aydınlatması???
bir odam var . pencereden içeri ışık girsin ve içeriyi aydınlatsın istiyorum . kamera içeride . brazil kullanıyorum ancak bir türlü istediğim sonuçları alamadım . dolaylı aydınlatma , photon mapping , GI denedim ama temiz sonuçlar çıkmadı . bu konuda bir derste bulamadım . bulduklarımın hepsi dış mekan aydınlatmaları ile ilgili . yardımcı olabir misiniz ?
Re:iç mekan aydınlatması???
1-Brazil direct light oluştur.
2-Sahneye güneş ışığı şeklinde yerleştir.
3-Işık ayarlarında shadow ve indirect light ı işaretle.
4-Işık ayarlarında photon u aç ve generate photons deyip photons# 40000 yap.
5-Render optionsda Luma dan indirect Illumination aç.
6-Render optionsda Photon mapi aç.
7-Photons in estimate 1024, search radius 150 yap.
Render aldıktan sonra istediğin aydınlatma tam olmamışsa aydınlık derecesini,
1-Işık ayarlarındaki photon kısmındaki power ile
2-Render optionsdaki photon energy multiplier ile
3-Render optionsdaki photon bounces değerleri ile
4-Sahneye skylight da ekleyerek
değiştirebilirsin. Photon ile çalışırken Lumadaki samplingi -4,0 olarak ayarla. Biraz deneme yanılma yapmak durumundasın ama sonuç render hem hızlı hem de gerçekçi olacaktır. Takıldığın yer olursa PM at cevaplarım. Kolay gelsin.
Re:iç mekan aydınlatması???
kıyak cevap . ağzına sağlık . hemen deniyorum . çok teşekkürler...
Re:iç mekan aydınlatması???
dediklerini uyguladım ama sonuçlar öncekileri gibi çıktı . sorun şu ışığın
içeride dolaşıp aydınlatma sağlaması için bounce miktarını 2´ye çıkarttım .
ancak zemine verdiğim renk tüm odaya yayılarak duvarların renklerini boğdu .
mesela duvarlar gri zemin maviyken çıktı aldığımdas mavi tonlarında oda geldi .
aynı sorunu mental ray ilede yaşadım . odayı tek parça ve çok parçalı olarak da kurdum
ama bu da sorunu gidermedi . bunu engellemenin yolu sanırım ışığın zıplama mesafesini düşürmek ama
bununla ilgili bir veri bulamadım .