Skin modifierla koca bir gün cebelleştim
Skin modifierla koca bir gün cebelleştim
[img]http://img228.imageshack.us/img228/7430/15740477nr2.jpg[/img]
Çok çabalıyorum, video derslere, dosyalara falan her bulduğuma bakıyorum ama hala şu skin olayında kaldım[:(] Weight toolla yıldızımız barışmadı. Bir yol gösterin lütfen [x:H]
Cvp
Ben 10 yıldır anlayamadım[:P]
Cvp
dostum kendi çapımda yardımcı olmaya çalışayım ..
skin modifier menüsünde ayarlamak istediğin boneyi seçip edit envelopes kısmına girdiğinde , ilk yapman gereken şey select menüsündeki vertices´in yanında bulunan tik´i işaretlemek olsun ..
ardından isteğe bağlı olarak aynı menü içindeki envelopes´in tik´ini kaldırabilirsin ..
bu işlem sadece bonenin etki altında tuttuğu vertexleri seçmeni sağlar..
ardından sekmeyi biraz aşağı kaydır ve weight properties menüsüne in ..
burada bulunan exclude selected verts seçeneğini tıklamalısın ..
adında da anlaşılacağı gibi bu buton , bonenin etki alanı dışında kalmasını isteyip seçmiş olduğun vertexlerden kurtulmanı sağlar ..
burda önemli bir noktaya dikkat çekmek istiyorum ..
*örnek olarak "a" bonesinin etki alanından çıkarttığımız her bir vertex , skin modifieri içerisinde serbest kalır .. bu da şu anlama gelir .. karaterimizi hareket ettirdiğimiz an seçimden çıkartmış olduğumuz vertexler skin modifierine bağlı olmadan , oldukları yerde hareketsiz kalacaklardır ..
bu durumda ...
vertexsleri eklemek istediğimiz "b" bonesini seçerek sekmeyi biraz daha aşağı kaydırıyor ve advanced parameters menüsüne iniyoruz ..
etki alanı dışında braktığımız vertexleri seçip etki alanı içerisinde kalmasını istediğimiz "b" bonesine , reset menüsü adı altında olan reset selected verts butonu ile bağlıyoruz ..
biraz karışık ve deneyim kazanılması gereken bi menü olduğu için bu işlemleri öncelikle daha basit , daha az vertexe sahip bir model üzerinde denemeni tavsiye ederim ..
bol şans [:)]...
Cvp
Bu bilgilere ilk kez rastladım çok saolun hemen deniyorum[G5]