soguk bozlu bi ortam

soguk bozlu bi ortam

R3L4X

beyler, mesela bi sahne yapmak istorum, biraz ürperici korku bi sahne

sahnede soguk bi ortam olmasini istiyorum, bazi yerler buzlanmis buz tutmus. böyle bise 3ds maxla yapmak nasil mümkündür?

bide kan lekesi nasil elde edebilirim

2008-04-17 21:11:14

Cvp

hk

bence öncelikle ışığı ve renkleri iyi bilmen lazım.mavimsi tonları kullanmakla işe başlayabilirsin.soru biraz genel olmuş ben de genel cevap vereyim.hem buzlu ortam hem de kan lekesi için en makul çözüm kaplamalarda yatar.daha detaylı anlatırsan ona göre cevap verebiliriz.mesela kan lekesi akacak mı sabit mi kalacak.ortam nasıl olacak yani....

2008-04-18 00:42:28

Cvp

R3L4X

söyle bi dolarato düsünün

seytani bi varlik orada yasadigini hayal edin

o varlik, ürpertici karanlik bi ortamda kalmayi sever, dolaratonun ici soguk bi hava tavanlar buz tutmus, tavandan su akar ama sogukdan buz kesilir ine gibi durur büyük kücük,

o varligin bi tahti var tahtida biraz buz tutmus.

kan lekesine gelince sabit kan, duvarda tavanda, veya bardaginda, tahtinda felan, bu gibi seyler iste

bilmem tam olarak anltabildimi :D

2008-04-18 01:08:23

Cvp

hk

eğer animasyon yoksa sadece modelleme ve kaplama kullanacaksın.buz için kendin deneme yanılma yolu ile bir materyal hazırlayabilirsin ya da netten araştırırsın hazır vardır belki.kan lekesini ise photoshop da kaplama olarak hazırlarsın(bu en çok kullanılan yöntemdir zaten)yanlı dikkat etmen gereken atmosfer için renk olarak mavi tonların ağırlıkta olması mesela ben olsaydım mental ray kullanacaksan tabii radiosity kullanırdım mesela.buzların yansımaları diğer nesneler içinde güzel bir etki yaratabilir.artı kapalı bi ortamda isen final gather denerdim.ama kısacası bu iş öodelleme ve kaplama deneme yanılma yolu kolay gelsin

2008-04-18 01:29:19

Cvp

tolukeser

tavanlar buz tutmuş diyorsun...ısınan hava yükselir...önce tavandan buz tutmaya başlamaz...diğer yerlerde daha yoğundur buz olayı,

bence olayı kablama ustalığıyla çözebilirsin

2008-04-18 03:08:27