Polygon cut

Polygon cut

devrimist

Arkadaşlar merhaba, belki çok basit bir şeyidir bilmiyorum ama ne forumda aradıysam nede maxın altını üstüne getirdiysemde bulamadım. Bir tutorialde gördüm , Polygon yüzey kesilirken olarak 3 tane kenar oluşuyor. Biz keserken, örneğin ufak bir plygonun köşesinden orta noktasına kadar cut yaptığımızda max 2 kenar oluşuyor. ama o tutorialde 3 kenar otomatik olarak oluşuyor. Bunun ayarı nerden yapılır . Elimden geldiği kadar derdimi anlatmaya çalıştım inşallah anlayan bir arkadaşım yardımcı olur. Sevgi saygı başarı ....

2008-04-21 13:10:11

Cvp

ksap

Tam anlamadım resimle veya daha farklı anlatabilirmisin? (Mesela o gördüğün tutorialdan gösterebilirsin)

2008-04-13 18:39:48

Cvp

devrimist

Evet sanırım burdan daha net birşeyler anlayabilirsiniz...
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/ewx9d8bF3.jpg[/img]

2008-04-13 21:21:04

Cvp

ksap

Evet anladım ama bu konuda fazla bilgim yok sadece normalde editablepoly keserken gizli üçgenler oluşur. Yani bütün vertexlerden kestiğin vertexe gizli edgeler uzanır. Edit triangulation´e basarak görebilirsin.

Bunları şeçebilmek için 2 vertexi şeçip connect tuşuyla istediğin olayı manual yapabilirsin. Sana tavsiyem connect tuşunu kısayol yapıp 2 dakkada isteğin edgeleri oluşturabilirsin.. Ama dediğim gibi otomatik oalrak yapması konusunda bilgim yok.. Kolay gelsin...

2008-04-15 00:28:19

Cvp

devrimist

Kimsenin bir fikri yok mu acaba ???

2008-04-16 19:46:23

Cvp

chrome_nickel

editable mesh´deki divide komutu olabilir. yada orionflame gibi powernurbs gibi bir modelleme eklentisi olabilir.

2008-04-17 00:31:16

Cvp

devrimist

Kadir bey editable mesh ve orionflame yi denedim ama onlarda bu iş igörecek fonksiyon yok yada ben bulamadım. Powernurbs uda bulamadım hiçbiryerde... Yanlız altını çizmek gerekirse resimde gördüğümüz örnekte nesne editaple poly halinde, cut işlemine başladığımızda en yakın iki köşeden edgeler otomatik olarak görünüyor ve tıkladığımız yerde oluşuyor

2008-04-17 12:57:54

Cvp

Hasan Karaaslan

bunu birisi daha sormuştu ama cevabı verilebildimi hatırlamıyorum..ama burda başka bişey dikkatimi çekti..2 vertexe bağlandığında polygon örgüsü yanlış bi hal alıyor.. neden böyle bişi gerekiyor ? yani çok isteniyorsa cutla çizginizi oluşturduktan sonra ek olarak sonradan ekleyebilirsiniz..?

2008-04-21 11:03:14

Cvp

devrimist

Ya arkadaşlar konu hakkında bilgisi olan kimse yokmu acaba[G13]??? Ustalarımızında fikrini almak isteriz yani [G26]

2008-04-21 10:39:15

Cvp

devrimist

Hasan bey , bunu şu yüzden istiyorum, Bazen kesme işlemi yaparken nerden keseceğimi kestiremiyorum, (acemilik işte) bu isteğim özellik bu açıdan kolaylık sağlıyor ve modelleme işlemini görebildiğim kadarıyla kolaylaştırıyor.

2008-04-21 13:10:11