Instance´lar ve Kaplamalar...
Instance´lar ve Kaplamalar...
[_(]Bana kafayı yedirten bir sorunum var arkadaşlar... Galerimdeki [I:)"Korucu"[:CM] adlı çalışmayı görmüşsünüzdür. Görmüşseniz paletlerdeki kaplama tekrarlarını da görmüşsünüzdür. Görmemişseniz bir daha bi bakın :)
Şimdi şöyle anlatayım; paletlerin parçaları tamamen instance kopyalar. Böyle olunca UVW Map´ler de sabit kalıyor ve tekrar ediyorlar. Sinir bozucu oluyor tabiki...
Bir yöntem şöyle, Instance yerine Copy kullanıp UVW Map´lerin gizmolarını kurcalamak. Ama paletler toplamda 80 parçadan oluşuyor. Hem üşendirici hem de olası model geliştirmelerinde çomak sokuyor. Diğer taraftan Reference kullanmak gibi bir şans var, ama öyle olunca da 80 parçanın hepsine teker teker UVW Map vermek gerekiyor, bu da çok üşendiriyor [:s]...
Off yahu!! Bunun kestirme bir yöntemi yok mudur arkadaşlar??
Re:Instance´lar ve Kaplamalar...
Şöyle olamzmı ben genelde kullanıyorum...Bütün Paletleri seçip hepsine birden uvw map verebilirsin..Hmm ayarları yinede tek tek yapman gerekebilir...[:D]
Re:Instance´lar ve Kaplamalar...
Öyle yaptığın UVW map ortak oluyor. Ayrıca bu Instance´larda ve Reference´larda işe yaramıyor... Yine teker teker UVW Map´leri Unique yapıp gizmolarla teker teker oynamak gerekiyor :))
Re:Instance´lar ve Kaplamalar...
Ozaman Can abi kolay gelsin Allah sabır versin valla..:)[:D]
Re:Instance´lar ve Kaplamalar...
Kaplamanı büyüt,photoshopta tekrarlamayacağı şekilde bi düzen yap ama o da 80 obje kadar olmasa da uğraştıracak...
ya da rastgele 4 5 gruba(birbirine yakın olmayan-değmeyen)ayır,o 4-5 tür için uvw ver ,yani uğraşma sayını değmeyenleri gruplayarak azalt.
Kolay gele..
Hayalleri olmayanın gerçekleri de olmaz.
Re:Instance´lar ve Kaplamalar...
hepsini tek bir poly ya da mesh´e dönüştürüp planar uvw kullansan? yani tek obje olsun
Re:Instance´lar ve Kaplamalar...
abi ben şimdi baktımda kaplamasız hali var..
benden sana şöyle bir mağara adamı yöntemi..
kaplamandan 3-4 tane uv´si farklı yap.
tekerlerdende rastgele bir seçimle 10 kadarını ters çevir..ufak bir varyasyon yaratır sanırım..
dediğim gibi daha insancıl bir yöntem kesin vardır..
Re:Instance´lar ve Kaplamalar...
Eveett ben çözümü buldum arkadaşlar,
Instance kullanmıyorum artık, Copy´de değil... Reference kullanıyorum ve orjinal kopyayı siliyorum, böylece hepsini seçip ortsak bir UVWMap verebiliyorum... Öneririm... Hatta bunu detaylandırıp ipuçlarına da yazacağım...
Re:Instance´lar ve Kaplamalar...
Ya az önce kurcalarken yine karşılaştım... Eğer seçili nesnelerin hepsi birbirinin aynıysa (Instance gibi) ve Modifier List´te de nesnenizin özelliklerini görebiliyorsanız yine ortak modifier uygulayabiliyormuşsunuz...
İpucuna yazmaya gerek kalmadı sanırım...