3dsmax 9 da bir nesneye atadığım dokuyu kayıt metmek istiyorum
3dsmax 9 da bir nesneye atadığım dokuyu kayıt metmek istiyorum
Merhaba 3dsmax 9 da bir nesneye atadığım dokuyu kayıt metmek istiyorum . Bunun içinde render menusundeki texture to render i kullanmaya çalışıyorum ama bir hata var basıyorum texture rendere hiç bir tepki vermiyor?
Bu sorunu nasıl çözebilirim?
Yada uyguladığı kaplamayı nasıl resim olarak kayıt edebilirim?
(Not:texture rendere kaplamayı kayıt ederken başka bir yerde kaplayınca tam üzerine oturcak şekilde kayıt ediyor düz olarak değil).
Yardımcı olursanız sevinirm..
Cvp
Soruyu bi anlasam cevap vericem ama... :)
Yaw, Düz bir kutuya dokunu atasan ve sonra yüksek çözünürlükte render ettirsen sahneni??? Belki işine yarar...
Saygılarımla,
Ergin Abi
Cvp
materialleri kayıt etmek istiyorsan material editorde disket şeklinde bir resim olacak onu kullanabilirsin resimi kaydetmek istemenin nedeni nedir file archive de diyebilirsin böylece resimlerin hepsini bir klasörde toplar.
Cvp
dokuyu pişirmek bake texture bahsettiğin şey galiba. Render to texture bölümüne gelip hangi nesnenin dokusunu pisirmek istiyorsan seç. outpu bölümünden hangi kanalları istiyorsan (diffuse+ligth vs) seç render et. bütün etkenlerden nasibini almış şekilde dokuyu tga olarak kaydeder. sonra bu tga dosyalarını alıp nesneye unwrap ile uygula. böylece render süresinden tasarruf etmiş olursun. (herhalde yapmaya çalıştığın şey buydu diye düşünüyorum.) Tabi sahnedeki ışıktan iki kere etkilenmiş olur.