2 boyutlu bir motifi,maxde bir küre yada eğrisel bir yüzeye izdüşümünü yapmak istiyorum
2 boyutlu bir motifi,maxde bir küre yada eğrisel bir yüzeye izdüşümünü yapmak istiyorum
merhabalar..
autocadde bircok çizgi tiplerinden oluşturuımuş(line,pline,arc,circle..v.s) 2 boyutlu bir motifi,maxde bir küre yada eğrisel bir yüzeye izdüşümünü yapmak istiyorum.(cami kubbelerindeki kalemişi işlemeleri gibi) shape merge komutuyla yapmaya çalışrken max kitleniyor(motifteki cizgi satıları bayagı fazla) işimi path deform modifierla bir nebze hallediyorum.ama shape merge komutuyla olursa daha doğru olacagını biliyorum.
autocadde olusturdugum basit motiflerde sorun cıkmıyor.karmaşık motiflerde max kitleniyor...herkese iyi çalışmalar..
Cvp
ooo o şekilde çok kasar. autocad line ını illustrator e import edip oradan photoshop yardımı ile kaplama haline getirip sonra bu kaplamayı uwv map yardımı ile cisme uygulamak çok daha kolay ve mantıklı geliyor bana. Bilmiyorum size nasıl gelir?.
Cvp
Sayın Mimut, motifinin bir örneğini, MAX´in in versiyonu ve Bilgisayarının konfigürasyonunu yazabilirsen daha faydalı olabiliriz...
Saygılarımla
Cvp
enteresan haklıdır. Sonuç ps ile kaplama yaparak çok daha kolay olacaktır.
Re:Cvp
[quote=38413] Yazan: ETezer
Sayın Mimut, motifinin bir örneğini, MAX´in in versiyonu ve Bilgisayarının konfigürasyonunu yazabilirsen daha faydalı olabiliriz...
Saygılarımla[/quote]
Sorumu biraz eksik yazdım sanırım..amacım max de motifiin izdüşümünü yaptıktan sonra çıkan geometriyi acad de kullanmak..yani max de kaplama yaparak sonuca ulasabilirmiyim bilemiyorum..bilgisayarım intelcore2cpu6400,2.14ghz,1gbram...max9 kullanıyorum..ilginize teşekkürler..
Cvp
ilginç.. onca line´ı kubbe şeklinde autocad e atıp ne yapacaksınız merak ettim. O desen autocad de ne için lazım ,tam olarak?
Cvp
Sevgili Mimut, Normalde "Displace" aracı ile Max içersinde ve Photoshop yardımı ile istediğin işlem çok kolay. "Ne kadar beyaz, o kadar yüksek(kabartı)" Motifini beyaz, boşluğu siyah yap. Küresel Displace ile nesnen hazır. Veya Nesneni Nurbs yaparsan Material editördeki Displace Map´i de kullanabilirsin.
Diğer taraftan, eğer ortaya nesne tabanlı ve heryerde kullanabileceğin bir model istiyorsan, O zaman Base(kubbe´ni kastediyorum) nesneni NURBS olarak kullanmanı tavisye ederim. Ama spline olarak aktardığın motifi de Nurbs Curves e çevirmen gerekiyor(gerekiyorsa Nurbs olarak üzerinden geçerek tekrar çiz). Hemen ardından Motif olarak kullanacağın Nurbs Curves´ünü Base Nesnene attach et. Nurbs Creation ToolBox´dan "Create Vector Projected Curve" komutunu kullan. İzdüşümü meydana gelecektir. Artık detach komutu ile ayrıabilir, veya ayarlamlarına devam edebilirsin.
"Create Vector Projected Curve" Aynı Shape Merge gibi çalışır fakat daha kalitelidir. Bu arada Max 9 kullanıyorsan Service Pack 2´nin (AutoDesk sitesinden Ücretsiz indirilebilir) yüklü olmasına dikkat et. Yoksa Göçme ihtimali yüksektir. Son olarak bir an önce 2008 e geçiş yapmanı tavsiye ederim.
Saygılarımla,
Ergin TEZER
A.A.I.