def.scanline´ da displacement ve normal map renderleme
def.scanline´ da displacement ve normal map renderleme
merhaba arkadaşlar default scanline renderer (meterial özelliği olarak) displacment ve normal map´i desteklemiyor mu?
metal ray,vray v.s. displacment´ i gösteriyor.
scanline niçin gösteremiyor?
render ayarlarını epeyi bir kurcaladım (displacement default olarak hep işaretli zaten) ama kayda deger bişey bulamadım.
sizce problem nereden kaynaklanıyor?
Cvp
disclament map kanalına,diffuse kanalına koyduğun resmin alfasını koy bi dene belki aradığın bu.......
Cvp
disp. map destekler desteklemesine de modeli bol bol subdivide etmen gerekiyor disp. mapin etkisini düzgün görebilmek için, mental ray disp. ten farklı ve eski bir mantığı var.
normal map te sorun yoktur, düzgün gösterir.
Cvp
ben normal map olarak max´ in maps klasöründeki NMP_ripples2_512.dds ´i;
displacement map olarakta cellular´ı kullandım.
default scanline da iki objede hiç bir etki olmadı.ama mental ray de iki obje dogru şekilde gösterildi.
acaba def.scanline ayarlarınzı gönderebilirmisiniz?
Cvp
sahneni upload edebilirsen onun üzerinden bakalım istersen.
Cvp
sahne;
http://rapidshare.com/files/93093031/mental_vs_scanline.zip.html
bunlarda aldıgım renderlar;
scanline;
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/db7Ez24j4.jpg[/img]
mental ray;
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/NWI716h93.jpg[/img]
özet olarak sorum şu;
az poligonlu bir objeyi kaliteli bir texture kullanarak (örn:2048 X 2048 displacement veya normal map) scanline´ da renderleyebilirmiyiz?
Cvp
sanırım dosyan max 9 dan yüksek bir versiyon, her neyse.
scanline da normal map kullanabilirsin;
http://img261.imageshack.us/img261/8661/normalmapkq7.jpg
http://rapidshare.com/files/93376353/scanline_normal.rar.html
displacement ı düzgün görmek içinse dediğim gibi polygon sayısını arttırman gerekli.
Cvp
Bendede öyle bir problem var. Vrayde ve digerlerinde displacement gözükürken default´da hiçbir şekilde gözükmüyor.[:O][:O]
Cvp
teşekkür ederim murat