Max içindeki pencerelere malzeme atamak
Max içindeki pencerelere malzeme atamak
Merhaba arkadaşlar.
MAx ile birlikte gelen pencere,kapı gibi objelere özelliğini bozmadan (mesh yada poly yapmadan) nasıl malzeme atayabiliriz.
Yani cam kısmına nasıl cam diğer kısımlara ağaç, ya da metal atayabiliriz.
Şimdiden teşekkür ederim.
İyi çalışmalar.
Cvp
çok basit bir yöntemi var, malzeme editöründe standart yazaqn kutucuğa tıkla ve açılan listeden multi-sub object malzemesini seç. sayıyı 4 olarak belirle. bu noktada 3. malzeme cam kısma gelen malzeme. 1, 2 ve 4 ler ise pencerenin iç çıtaları, dış çıtaları ve pervaza gelen malzemelerdir. şu an max başında değilim farklı renkler vererek deneyebilirsin basitçe. eğer bütün pencere tek malzeme sadece cam farklı ise; bunlardan birine verdiğin malzemeyi (3 hariç) diğerlerine de instanse kopyala (sürükleyip bırakınca bu sorgu ekranı çıkacaktır). kolay gelsin
Cvp
evet arkadaşlar bu konuda bize yardımcı olabilecek büyüklerimiz varsa yardımlarını bekliyoruz... bende mesela bir zemine bitmap atayacağım zaman orjinal rengi yakalayamıyorum mesela parke deseni ekliyorum ancak renderini aldıgım da mavi karışımı bir renkle çıkıyor veya yeşil renkli çıkıyor lütfen bu konuda yardımcı olabilirmisiniz...
Cvp
veysel arkadaşım oluşano mavimsi renk, çevresel aydınlatmada kullandığın rengin yansıması,çünkü parkeye reflection veriyosun ya,bide hdri kullanıyosan o olur...yani material editörle bi alakası olduğunu zannetmiyorum..bence gi sorunu