Texture Tekrarı (kaplama)
Texture Tekrarı (kaplama)
Arkadaşlar texture kullanımdaki tekrarı nasıl engelleyebilirim. Mesala zemin kaplaması olarak ahşap (wood) kullandım. Fakat o kadar belli oluyor ki tekrarlar. Bi çok farklıtexurede de aynısını yaşıyorum. Bu textureler çok bilinen (psico sonicman, total texture) cd ler aslında. Bunların bi kullanım tekniğimi var. Photoshopta düzenlemek mi gerekiyor. Çok az texturede tekrar anlaşılmıyor. Yardımlarınız için tşkler.
Cvp
X koordinatında tekrar edecek bir kaplama lazım. Bunu hazırlaman için başlangıç ve bitiş noktasının aynı olması gerekiyor. x--------x
Örnek olarak..
Kaplama yapacağımız resim bu diyelim.
(bu resim neden büyük göründü anlamadım D: )
[img]http://img341.imageshack.us/img341/379/27903803og1.jpg[/img]
Bunu düzeltmezsek şu şekilde görünecek.
[img]http://img127.imageshack.us/img127/6548/54780959dl7.jpg[/img]
Düzeltildikten sonra
[img]http://img225.imageshack.us/img225/3595/32032650ib0.jpg[/img]
Cvp
ozmn bunun bi formülü yok 3dmax de.. photoshop la resmi düzenleyecegiz sonra kaplama yapacağız?
Cvp
Max da yapmak istiyorsun yani D:
Photoshop da Ctrl+T ve Flip Horizontal yapmak daha kolay gibi :) 2 tık..
Buyur, 3dsMax da yapımı [url]http://www.wikifortio.com/833600/tr3d.avi[/url]
ve yeni iseniz sitedeki döküman bölümünü okumanız iyi olur.
Cvp
Deadbeat ın videosuna bakmadım ama..
kaplama atadıktan sonra tiling ve ofset değerleriyle oynadığında değişim olacaktır...
oda nerdedir ..
material editorde bitmap atadığında zaten direk karşına u v kordinatlarında değerler gelecektir..
bunlar tekrarlama ve başlangıç bitiş değerleridir..
acaba Deadbeat ile aynı şeyleri mi söylüyoruz[G13]
Cvp
Herkese tşk ederim şu mirror olayını bilmiyordum çok iyi oldu öğrendiğim. Saygılar..