anime edilmiş alt objeye bağlı nesneler

anime edilmiş alt objeye bağlı nesneler

3dmania

Merhaba arkadaşlar kafama takılan bir nokta var hala bi çözüm aryorum ama şimdilik bulamadım.
Mesela reactor kullanarak bi ip salınımı yaptım.Bu line ile oluşturduğum ipin üzerindeki vertexlerin (master point) rector sonucunda her biri hareket kazanıyor.Ben bu ipin üzerindeki her vertex e boncuklar yerleştirmek istiyorum ve bu boncuklar, üzerindeki vertexlerle hareket kazanacak.Yani salınan ip üzerinde vertexlere karşılık gelen her yerdeki boncuklarda yanı ip salınımına göre hareket etmiş olacaklar.
Burada sorun olan birer alt obje olan vertexlerin hareketlerini boncuklara nasıl bağlayacağımız.Reactor yapısı gereği soft body , cloth ve rope için keyframe üretmiyor.(Ben öyle biliyorum).Eğer üretseydi her vertex in keylerini ilgili boncuklara kopyalayabilirdim.
Başka bir çözüm denedim.Point cache ile belki depolanan hareketleri aktarırım diye düşündüm ancak point cache de alt obje olarak depolamıyor.
Sonuç olarak bu bağlantıyı nasıl sağlayabilirim hala çözemedim.Belki çok basit bir yolu vardır ama bulamadım.İlgi gösteren herkese teşekkürler...

2007-12-26 16:16:53

Cvp

S_i_S

konuyu tam olarak bilmiyorum ayrıca kompozisyonun sadece boncuk ve ip kadar basit nesnelermi onuda bilmiyorum ama aklıma bi fikir geldi .. neden ip ve boncukları birbirine attach ile birleştirip tek bi nesneye animasyon vermeyi denemiyosun ?

ilgisiz bi cevap ise özür dilerim .. sadece bi çözüm üretmeye çalıştım ..
kolay gele ...

2007-12-26 16:54:49

Cvp

3dmania

İlgin için saol yıldırım kardeş ...
Yalnız objeleri birbirine attach leyerek ip davranışı ve rigid body (katı gövde ) davranışı ayrımlarını veremeyiz.Bu reactor ün yapısına ters olur.
Bu animasyon belki reactor kısıtlamaları kullanılarak , boncuklar ip üzerine asılıp reactor de beraber çözümlenebilir.
Ancak asıl merak ettiğim ; alt obje animasyonunun diğer objelere bağlanarak bu objeleri hareket ettirebilmesi ...
Teşekkürler...

2007-12-26 17:30:02

Cvp

3dmania

Arkadaşlar boncuk animasyonunu çözdüm :) ....
Aslında basit bir çözümmüş meğer .
İp cismini reactor ile hesaplama yaptıktan sonra boncuk kürelerini position için path constraint kullanıp boncuklara path constraint için atanan key leri siliyoruz çünkü bu boncuklar ipin üzerinde yol almayacak sadece ipe bağlı hareket edecek.Daha sonra boncukları path boyunca istdeğimiz yerlere motion panelinden yerleştiriyoruz.
İp sallandıkça üzerindeki bocuklar da ona göre hareket edeceklerdir ...

2007-12-26 18:03:44

Cvp

3dmania

ip gibi path olarak kullanılacak nesneler için bu bir çözüm ancak diğer hacim ve yüzeylere sahip nesneler için ne yapmalıyız diye düşününce bu tip objeler içinde surface kısıtlamasının kullanılabileceğini düşündüm.Ancak bu kısıtlamanın da bazı engelleri var her tür yüzeyi kabul etmiyor.Mesh nesneleri kabul etmiyor mesela , ki bu da asıl sorunun başına döndürüyor. Anime edilmiş alt objelerin hareketini başka bir objeye aktarım için bağlamasını nasıl sağlayacağız ? :)

2007-12-26 18:34:17