yüzey oluşturma
yüzey oluşturma
çizdiğim box´ın üzerine, arc ile yeni bir yüzey oluşturmak istiyorum. ekteki resimde tam olarak yapmak istediğim görünüyor. Tek bir köşeyi yuvarlamak için aklıma ilk bu geldi. Daha önce de yapmıştım ama arc´ın üzerine modifier dan ne eklediğimi unuttum :D
http://www.tr3d.com/dosyalar/2Resx9NJ5.jpg
Cvp
boxla aynı genişlikte bir rectangle çizip editable spline yaptıktan sonra sadece yuvarlayacağın köşedeki vertexi seçip fillet komutunu uygulayabilirsin.
Cvp
hmm, evet. Bunu düşünmemiştim. Benim hatırlamaya çalıştığımı da buldum bu arada. çizgisel olarak hazırladığım şekli box´un üzerine shape merge yaparak uyguluyorum. Bu da doğru sonuca ulaştırıyor. Teşekkür ederim ilginiz için.
Cvp
rica ederim. dediğiniz yöntem de olur. ;)
Cvp
nasıl shape merge yapıyorsun anlamadım?
Cvp
hmm, evet. Bunu düşünmemiştim. Benim hatırlamaya çalıştığımı da buldum bu arada. çizgisel olarak hazırladığım şekli box´un üzerine shape merge yaparak uyguluyorum. Bu da doğru sonuca ulaştırıyor. Teşekkür ederim ilginiz için.
Cvp
şimdi , detaylı anlatmam gerekiyorsa şöyle:
objeyi çizdikten sonra , oluşmasını istediğimiz yüzeyin şeklini line la veya arc la veya diğer shape lerle oluşturuyoruz. Compound objects ´ten shapemerge´ye geliyoruz. Öncelikle objeyi seçiyoruz. pick´e basıp çizgiyi seçtikten sonra, nereye yerleştirdiysek orada aynı şekliyle yüzey oluşturmuş oluyoruz.
Biraz karmaşık oldu anlatmak ama bu kadarını yapabiliyorum :)