Skin vs Physique
Skin vs Physique
Karakter kemik sistemi ile vücudu ilişkilendirirken skin mi daha elverişli olur yoksa physique mi, ben ilk denememi physique ile yapmıştım, ama bazı yerlerde tıkandığını gördüm, bunların ikisini de kullanan ve tecrübe edinen varsa iki modifierin de artı ve eksilerini kıyaslayabiliriz.
Cvp
basit ve hızlı bi rig istiyorsanız, ya da bi low poly objeye rig, physique kullanılabilir, daha komplike modellerde skin daha iyi iş görebilir. skin in özellikle "paint weights" alet edevatı çokça işinize yarayacaktır.
ancak ikisiyle de "çok kaliteli" bi rig elde edememe durumunuz var, skin wrap ve özellikle skin morph modifierleriyle birleştirdiğinizde ise yapamayacağınız şey yok.
Cvp
skin wrap dediniz de, physique üzerine skin wrap tutmuyor galiba, enazından bendeki maxda bu olmuyor :) , physique nin bir eksisi bu.
Cvp
Physique üzerine skin morph da uygulanmıyor bunu da belirteyim.
Cvp
Murat Hocam a katılıyorum. Physique çok esnek değil. Skin modifire de ise esneklik daha çok
Physique kullanımı çok kolay sadece eklemen ve ufak tefek envolepe ayarları ile modeli hareketlendirmen mümkün.Aksaklık lar kol omuz kalça dirsek gibi yerlerde bukulme anında çıkar.Bunlarıda envolope altında link aracıyla biraz daha düzeltebilirsin. Ozellikle parmaklar gibi birbirine yakın kısımların envolope değerleri iç içe geçer ki burda vertex moduna geçip ayıklama yapman gerekir.Bana Physique nin vertex modu kullanışlı gelmedi .DAha detaylı vertex modunda skin de çalışmak daha kolay .Skin tools ile blend geçişler bile yapıyoruz.
İlgili bonenin vertexlerinin bir kısmı select ile seçilip skin tolls aracıyla ister sayısıal değer vererek ister ,005 gibi özel artışlar ı vererek ki bunu aracon artı kısmında tıklayarak yapıyoruz boylece istediğin deformasyonu yakalayana kadar oynarsın.
Bence deformasyona girmeden kabaca bir ayar (envolope ayarı) yapıldıktan sonra eklemelere animasyon verip vertex modunda vertex weight ler ile oynamak doğru sonuca götürür. Burda kemik sisteminin de doğru yerleştirilmesinin rolu var.Doğru yerde olmayan kemikler kolu yanlış yerden bukulmesine neden olur.Omuz kısmı en sıkıntılı kısımdır.Burda kolu öne arkaya yukarı v.s. pozisyonlara getirip gerçek deformasyonu bulana kadar edit yapmalıyız.
Paint aracını da kullanabiliriz.Bu aracı kullanırken 0,05 gibi değer verip boyamak (özellikle iki bone etkialanı sınırları geçişi) daha iyi sonuç verir.Yuksek değer verirsek 0,5 gibi , o zaman vertex in etki değerini çok ani değiştirmiş oluruz.Gerçi bu yazdıklarım tecrübe edildikçe daha iyi anlaşşılacaktır.
...Haddim olmıyarak bu konuda ders hazırlamıştım. Bu eklem yerleri deformasuyonları için skin morf çok iyi.
Burda Characterle ilgili giriş babında kendimce bir şeyler yaptım.
Umarım faydalı olur.
http://www.dersvar.com/forum/index.php?board=217.0
Kolay gelsin.