perspektif view-port´um yamuldu ?
perspektif view-port´um yamuldu ?
Merhabalar, 3dsmax 9 32 bit kullanıyorum, nasıl olduysa bilemiyorum perspektif ekranına geçip arc-rotate (orbit) kullandığımda sahne yamula yumula donuyor ! bir sekilde idare ediyorum ancak göz yanıltıyor sinir oldum, bir de dış cephe karolajı önemli olan bir çalışma yapmaktayım bu sekilde karolajın digerlerine uyumlu olup olmadığını anlamam zor oluyor bir bilen varsa cok sevinecegim simdiden tesekkurler.[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/u3ToDfk7t.jpg[/img]
Cvp
Şöyle bir tahminim var sanırım herhangi bir camera goruntusunden perspektife gecerken "P" tuşu ile geçiş yaptığımdan oluyor bu sorun ! Target-camera´nın camera merkezine gore çift-kaçış yapıyor galiba....Default perpektif nerdedir oyleyse...? Perspektif ekranı açısı resetlemenin bir yolu var mıdır yani deyim bari :-) ?
Cvp
bendede oluyordu o sorun genellikle hazır varolan bir sahneye kendi sahnemi cagırdıgımda oluyordu aklında olsun eger öyle yapmıssan o yüzden olabilir
Cvp
zoom extende basmayı deneyebilirsin dışarıdan hazır model çağırınce ve döndürünce ona uyarlanarak döner.asıl çizimde değişik döner dediğim komuta tıklayın.sağ alt köşede
Cvp
wievportu maximize etmeden yani 4 görünüş penceresinde top wiev ı seçin sonra vu wiev ı rotate yapın useer e geçecektir, perspektif ekranını da top yapın, sonra user i perspektife çevirin
Cvp
perspective ekranında iken perspective yazısının üstünde sağtuş´a tıklayıp configure... ´yi seçin (customize> viewport configuration ile aynı şey) ve perspective user view´dan fiel of view kısmını 45 olarak ayarlayıp tamam´ı tıklayın orjinal haline dönecektir, bu arkadaşlarımızın dediği gibi genelde camerada iken lens ve fov ayarları ile oynandıktan sonra, camera ekranından perspective ekranına geçişte oluşur ve perspective ekranı kameranın ayarlarını korur.
Cvp
evet son yazılı msj.daki gibiymiş sorun benim de tahminim o yondeydi, ben bi tane zarar vermeyen cameraya gecip once ondan sonra perspektife gecerek sorunu kendimce cozdum :-) FOV 45 ayarını denedim maalesef ise yaramadı zoom extends de denedim o da olmadı user olayı ise korkunc bir olay en ufak bir arc rotate de sahne kayıplara karısabiliyor, herkese cooooooook tesekkur :-)